شایعه شده است که ویندوز 12 در پاییز 2024 با نوار وظیفه شناور و تمرکز بر هوش مصنوعی وارد می شود.

مایکروسافت همچنین به “طراحی نمونه اولیه دره بعدی” اشاره کرده است که گفته می شود نام رمزی برای نسل بعدی ویندوز است.

در ماه مارس، گزارش‌هایی مبنی بر همکاری اینتل و احتمالا AMD با مایکروسافت برای ارائه ویندوز با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته منتشر شد. با توجه به جهتی که صنعت در حال حرکت است، جای تعجب نیست.

Windows Latest خاطرنشان می کند که مایکروسافت به طور تصادفی نسخه ای از سیستم عامل خود را با نوار وظیفه شناور در کنفرانس Ignite این شرکت در سال 2023 تیز کرد. اعتقاد بر این است که بخشی از آزمایش داخلی است که در حال بررسی تغییرات طراحی جدید برای ویندوز بعدی است.

گزارش دیگری در مورد ویندوز 12 حاکی از آن است که به «حالت‌هایی» که در پارتیشن‌های مختلف درایو ذخیره‌سازی زندگی می‌کنند، جدا می‌شود. طبق گزارش‌ها، این امر مدیریت و به‌روزرسانی ویندوز 12 را برای مایکروسافت آسان‌تر می‌کند و تجربه‌ای دلهره‌آور برای کاربران کمتر خواهد کرد. همچنین سیستم عامل را ایمن تر می کند و به روز رسانی های سریع تری را ارائه می دهد.

از قضا، ما در حال بحث در مورد ویندوز 12 در زمانی هستیم که ویندوز 11 شروع به پیشرفت در بین کاربران رایانه شخصی کرده است. در ماه گذشته، سهم جهانی آن به رکورد 24 درصد رسید – اگرچه ویندوز 10 71 درصد پیشتاز است. این حتی خبر بهتری برای ویندوز 11 در نظرسنجی Steam است، جایی که اکنون در بیش از 35 درصد از رایانه های شخصی شرکت کنندگان یافت می شود، در حالی که ویندوز 10 به زیر 60 درصد کاهش یافته است.

بخونید:  فایرفاکس به دلیل خدمات ترجمه دوستدار حریم خصوصی خود از ابر اجتناب می کند



منبع

امسال شایعات زیادی در مورد ویندوز 12 شنیده ایم. در حالی که مایکروسافت هنوز به طور رسمی تایید نکرده است که در حال کار است، چندین نکته به وجود آن اشاره شده است. یکی از این موارد در کنفرانس توسعه دهندگان Build 2023 در قالب یک اسکرین شات ویدیویی ارائه شد که به «نسل بعدی» ویندوز اشاره داشت. این احتمالاً به ویندوز 12 اشاره دارد و امیدواریم که یک ویندوز 11 کاملاً مبتنی بر ابر نباشد.

شایعه ساز: همانطور که ما به ویندوز 11 عادت می کنیم و سیستم عامل شروع به پذیرش بیشتر می کند، به نظر می رسد که جانشین آن نزدیک تر می شود. شایعات ادعا می‌کنند که ویندوز 12 اواخر سال آینده عرضه می‌شود و همراه با آن ویژگی‌های جدیدی مانند نوار وظیفه شناور ارائه می‌شود.

طبق گمانه زنی ها، مایکروسافت قصد دارد ویندوز 12 را در سه ماهه سوم سال 2024 عرضه کند و به دنبال آن در سال 2025 عرضه گسترده تری خواهد داشت.