شخصی Doom را برای اجرا در Notepad مایکروسافت با سرعت 60 فریم بر ثانیه دریافت کرد

NotepadDoom اولین بار نیست که یک هکر، شوتر id Sofware را به یک محصول نرم افزاری غیربازی مایکروسافت می آورد. در اوایل سال جاری، شخصی آن را در داخل اکسل اجرا کرد. مانند گرافیک پر سر و صدا Notepad، نرخ فریم کند اکسل باعث می شود بازی تقریبا غیرقابل بازی یا حداقل لذت بخش نباشد.

این به سادگی یکی دیگر از نوآوری های انسانی است که جنبشی را که تبدیل به یک الگوی رفتاری شده است، پیش می برد. هیچ کس واقعاً Doom را روی نمایشگر تست بارداری بازی نمی کند، همانطور که احتمالاً آن را برای مدت طولانی در Notepad بازی نمی کند. با این حال، این مانع از جمع کردن آن در بایوس مادربرد شما یا کیوسک سفارش در مک‌دونالدز در دورست نمی‌شود.



منبع

هیچ کمبودی در پورت های غیر عملی تیرانداز اول شخص کلاسیک Doom در سال 1993 وجود ندارد. برخی از آنها تا حدودی معقول بوده‌اند، مانند توسعه‌دهنده‌ای که آن را به دستگاه Playdate با مشخصات پایین منتقل کرده است. دیگران اثبات مفهومی «فقط به این دلیل که من می‌توانم» بی‌معنی بوده‌اند، مانند نسخه‌ای که روی یک نمایشگر تک کلیدی یا لامپ هوشمند Ikea اجرا می‌شود.

چیت اصرار دارد که پورت او یک «ترفند» نیست، اما تنها با ادامه ویدیو، تأیید این ادعا دشوار است. خوشبختانه، او می گوید که در روزهای آینده پس از رفع چند باگ و اضافه کردن یک لایه دیگر از پولیش، کد را منتشر خواهد کرد. تا آن زمان، می‌توان فرض کرد که مانند بسیاری از پورت‌های Doom دیگر، Notepad فقط به عنوان یک نمایشگر عمل می‌کند در حالی که آن بازی واقعی خارج از پردازشگر کلمه سبک وزن اجرا می‌شود.

بخونید:  سامسونگ ویژگی گوشی هوشمندی را آزمایش می کند که داده های شما را از تعمیرگاه ها پنهان می کند

NotepadDoom در دسته دوم قرار می گیرد. یک یوتیوبر به نام Sam “Samperson” Chiet به نحوی توانست Doom را در Notepad مایکروسافت اجرا کند – با سرعت 60 فریم در ثانیه، نه کمتر. در ویدیوی زیر می توانید آن را به صورت دموی مشاهده کنید. سامپرسون می‌گوید که سرعت فیلم‌برداری را افزایش نداده و کد Notepad را تغییر نداده است.

هر فریم با کاراکترهای Notepad رندر می شود – شبیه به هنر ASCII. راستش را بخواهید، گرافیک چیزی نیست که به آن نگاه کنید، و بازی Doom به این شکل ممکن است قبل از اینکه بتوانید آن را “سرگرم کننده” بنامید، سردردتان را ایجاد می کند. با این وجود، این یک برنامه جدید جالب برای Notepad است و نسخه دیگری از Doom که می‌توانیم آن را روی تخته چوب پنبه‌ای نصب کنیم.

در متن: تقریباً هر چیزی می تواند Doom را اجرا کند. ما می‌دانیم که نسخه‌های سبک‌وزن می‌توانند روی یک سیب‌زمینی فیگوراتیو اجرا شوند، و جای تعجب نخواهد بود اگر کسی فردا بیرون بیاید و بگوید که آن را روی یک سیب‌زمینی واقعی اجرا کرده است. پورتی که در Notepad مایکروسافت اجرا می‌شود نشان می‌دهد که ممکن است در حال نزدیک شدن به آن باشیم.