شرکت های فناوری هر سال میلیون ها دستگاه ذخیره سازی قابل استفاده مجدد را از بین می برند

ماه گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مورگان استنلی را به دلیل حراج هزاران هارد دیسک قبل از پاک کردن آنها و افشای اطلاعات میلیون ها مشتری، 35 میلیون دلار جریمه کرد. اگرچه هیچ چیزی نشان نداد که مشتریان آسیب دیده اند، بسیاری از شرکت ها – به ویژه آنهایی که خدمات ابری را ارائه می دهند – احتمالاً نمی خواهند به سرنوشت مشابهی دچار شوند.

غول های فناوری مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل هر چهار یا پنج سال یک بار سخت افزار ذخیره سازی خود را ارتقا می دهند. آنها، همراه با بانک‌ها، خدمات پلیس و سازمان‌های دولتی، سالانه ده‌ها میلیون دستگاه ذخیره‌سازی منسوخ را خرد می‌کنند، زیرا افشای حتی مقادیر کمی از داده‌ها می‌تواند عواقب حقوقی قابل‌توجهی داشته باشد، زیرا نشت می‌تواند تنظیم‌کننده‌ها را عصبانی کند و به اعتماد مصرف‌کننده آسیب برساند.

بخونید:  Wo Long: Fallen Dynasty ویژگی‌ها و سیستم مورد نیاز رایانه شخصی را شرح داده است
بر اساس گزارش جدید فایننشال تایمز (بازنشر شده توسط Ars Technica)، رویه استاندارد در بین شرکت های فناوری این است که سرورها و هارد دیسک ها را هر چند سال یکبار به جای پاک کردن و فروش آنها خرد می کنند. این گزارش راه های مختلفی را که این عمل به سیاره آسیب می رساند، تشریح می کند.

ممکن است شرکت ها فکر کنند که تخریب تنها راه تضمین امنیت داده ها است، اما کارشناسان معتقدند که این یک گزینه هسته ای غیر ضروری است. بسیاری از هارد دیسک‌ها و سرورها احتمالاً می‌توانند برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها در حال استفاده باقی بمانند، و احتمالاً کمترین خطری وجود دارد که بازیگران بد اطلاعات را از ذخیره‌سازی دست دوم با نرم‌افزار پزشکی قانونی بازیابی کنند. گوگل و مایکروسافت می گویند که شروع به استفاده از برخی از سرورهای بازسازی شده کرده اند، اما خرد کردن هنوز یک روش استاندارد برای هارد دیسک است.





منبع

علاوه بر این، اگرچه سخت افزار خرد شده حدود 70 درصد از مواد تشکیل دهنده خود را بازیافت می کند، اما این فرآیند اساساً انتشار گازهای گلخانه ای تولید اولیه خود را هدر می دهد. استفاده مجدد از این مواد به معنای تکرار پرتاب کننده ترین بخش ردپای کربن سخت افزار است. بدتر از آن، هر گونه مواد از دست رفته مانند فلزات خاکی کمیاب باید دوباره استخراج شود، که احتمالاً به استفاده از مواد درگیری کمک می کند.

به طور خلاصه: شرکت‌های فناوری به دلیل ترس از نشت داده‌ها، به محض اینکه دستگاه‌های ذخیره‌سازی را منسوخ می‌دانند، آنها را نابود می‌کنند. کارشناسان می گویند این عمل بسیار هدر دهنده است و ادعا می کنند که می توانند و باید به طور ایمن داده ها را برای استفاده مجدد از فضای ذخیره سازی حذف کنند. این معضل نگرانی های امنیتی را در مقابل پایداری قرار می دهد.

بخونید:  قانون جدید اتحادیه اروپا به خطوط هوایی اجازه می دهد تا اتصال 5G در پرواز را فراهم کنند