شرکت های موتورسیکلت ژاپنی وارد تلاش مشترک برای موتورهای هیدروژنی می شوند

اگر HySE بتواند این فناوری را روی خودروهای دو چرخه کار کند، قایق‌های کوچک، پهپادها و سایر وسایل نقلیه کوچک دیگر نباید طول بکشد. از آنجایی که هیدروژن خیلی متراکم نیست، یکی از چالش های پیش روی موتورهای هیدروژنی کوچک حجم است. بوئینگ از همین مشکل در مورد هواپیماهای هیدروژنی شکایت کرد.



منبع

در مقایسه با خودروهای الکتریکی، موتورهای هیدروژنی برد بهتری دارند، می‌توانند سریع‌تر سوخت‌گیری کنند و می‌توانند از فناوری موتورهای موجود دوباره استفاده کنند. با این حال، اگرچه هیدروژن تمیز است – فقط بخار آب ساطع می کند – انرژی مورد استفاده برای تولید آن با تقسیم آن از عناصر دیگر اغلب از سوخت های فسیلی می آید. با این حال، تولید و شارژ خودروهای برقی نیز از سوخت‌های فسیلی سرچشمه می‌گیرد. بنابراین هیچ یک از منابع سوخت به تنهایی نمی توانند با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند.

تصویر بزرگ: بیشترین توجه در مورد حمل و نقل پاک بر روی وسایل نقلیه الکتریکی با باتری لیتیومی (EVs) متمرکز شده است. با این حال، برخی از گروه ها در حال بررسی موتورهای هیدروژنی هستند. اگرچه هیدروژن راه حل کاملی نیست، اما مزایایی نسبت به خودروهای برقی دارد و شرکت ها شروع به بررسی کاربردهای احتمالی آن برای موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه کوچک کرده اند.

به رهبری هوندا، همه اعضا به تحقیق در مورد موتورهای هیدروژنی کمک خواهند کرد. سوزوکی، کاوازاکی و یاماها عملکرد خود را در سناریوهای واقعی آزمایش خواهند کرد، در حالی که یاماها همچنین بر روی تحقیق در مورد سیستم های سوخت گیری هیدروژن مانند مخازن سوخت قابل حمل تمرکز خواهد کرد. تجربه کاوازاکی در انتقال هیدروژن مایع، آن را در موقعیتی قرار می دهد که بتواند سیستم های تامین سوخت مانند مخازن و سیستم های کمکی را بررسی کند. تویوتا و هوندا سال ها با خودروهای هیدروژنی آزمایش کرده اند و تویوتا اولین نمونه اولیه نیمه کامیون خود را در سال 2017 رونمایی کرد.

بخونید:  Google شروع به عرضه حالت های حافظه و صرفه جویی در انرژی برای آخرین نسخه کروم می کند

تویوتا در ژوئن گذشته از کارتریج های سوخت هیدروژنی قابل تعویض رونمایی کرد که هر کدام چند ساعت برق را در یک سیلندر 16 اینچی و 11 پوندی قرار می دهند. در اواخر همان ماه، ولوو از کامیون‌های نیمه هیدروژنی با برد عملیاتی 1000 کیلومتری (621 مایلی) رونمایی کرد که می‌توانند در کمتر از 15 دقیقه سوخت‌گیری کنند. رولزرویس روی موتورهای جت هیدروژنی نیز کار می کند. امیدوار است در دهه آینده آنها را در آسمان داشته باشد.

هوندا، کاوازاکی موتورز، سوزوکی و یاماها به زودی سازمانی برای تحقیق و توسعه موتورهای هیدروژنی برای موتورسیکلت ها ایجاد خواهند کرد. این ابتکار مشترک که “انجمن فناوری موتور و تحرک کوچک هیدروژن” (HySE) نامیده می شود، به دنبال تلاش های دیگر برای ترویج هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی پاک است. این گروه همچنین شامل تویوتا و صنایع سنگین کاوازاکی به عنوان اعضای ویژه خواهد بود. HySE همچنین از سازمان های آمریکایی و اروپایی دعوت به همکاری خواهد کرد تا به تخصص آنها بیفزاید.