شرکت هپتیک که با موفقیت از چندین غول فناوری شکایت کرد، به دنبال Valve است

در مورد مایکروسافت، در نهایت 10٪ از Immersion را به قیمت 6 میلیون دلار خریداری کرد تا از این پرونده جلوگیری کند، و همچنین 20 میلیون دلار برای مجوز دائمی حق اختراع پرداخت کرد. متا در حال حاضر در حال مبارزه با یک شکایت Immersion است که سال گذشته ارائه شد، در حالی که نینتندو، مانند سونی و مایکروسافت، مجوز فناوری Immersion را صادر می کند.

اشاره شده است که Valve از محرک های تشدید خطی (LRA) در محصولات خود استفاده می کند، که همان فناوری موجود در نینتندو سوییچ است، بنابراین به نظر می رسد Valve در این مورد با سابقه ای مبارزه خواهد کرد. به احتمال زیاد، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Valve راه دیگرانی را که توسط Immersion شکایت کرده‌اند دنبال کند و پرونده را حل و فصل کند.

در سال 2004، Immersion برنده دعوی حقوقی علیه سونی شد و ادعا کرد که شرکت ژاپنی از فناوری بازخورد لمسی (Rumble) خود استفاده کرده است. The Verge خاطرنشان می کند که از آن زمان تاکنون شکایت هایی را علیه مایکروسافت، اپل (برای فورس تاچ و لمس سه بعدی در انواع آیفون 6 و اپل واچ)، گوگل، موتورولا و فیت بیت به راه انداخته است که همه آنها حل و فصل شده اند.

“در حالی که ما خوشحالیم که می بینیم که Valve ارزش لمسی را تشخیص می دهد و فناوری لمسی ما را در بازی های ویدئویی دستی و سیستم های AR/VR به عنوان بخشی از تلاش خود برای ایجاد جریان های درآمد از طریق فروش سخت افزار، بازی و سایر موارد مجازی به کار گرفته است. اریک سینگر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Immersion گفت: دارایی ها و تبلیغات برای ما مهم است که از کسب و کار خود در برابر نقض مالکیت معنوی خود محافظت کنیم تا سرمایه گذاری هایی را که در فناوری خود انجام داده ایم حفظ کنیم.

بخونید:  Dolphin Emulator 5.0-18498 دانلود | TechSpot

Steam Deck برای Valve بسیار موفق است. به طور مرتب در صدر جدول فروشندگان برتر Steam قرار دارد و تخمین زده می شود که بیش از یک میلیون واحد فروخته باشد. Valve همچنین در حال کار بر روی یک جانشین برای دستگاه دستی است.



منبع

همانند سایر شرکت‌های دعوی، که گاهی اوقات نام پتنت ترول به آنها داده می‌شود، Immersion آنقدر حق ثبت اختراع را برای یک فناوری خاص جمع‌آوری کرده است که شرکت‌های فناوری شکایت کرده زمان آسان‌تری برای تسویه حساب یا صدور مجوز دارند. این شرکت ادعا می کند که بیش از 1650 پتنت مربوط به هاپتیک را در اختیار دارد.

روز دوشنبه، Immersion شکایتی علیه Valve در دادگاه فدرال ارائه کرد. این سازمان به هفت اختراع مربوط به سال‌های 2002 تا 2016 اشاره کرد و خواستار خسارت، حق امتیاز و حکمی علیه شرکت Gabe Newell از استقرار، بهره‌برداری، نگهداری، آزمایش و استفاده از ابزارآلات دستی متهم و ابزارهای واقعیت مجازی متهم شده است.

چه اتفاقی افتاده؟ Immersion Corporation، شرکت بازخورد لمسی که از سال 2004 از دیگران به خاطر فناوری rumble شکایت کرده است، اکنون توجه خود را به Valve معطوف کرده و غول بازی را به نقض پتنت های خود در Steam Deck، Valve Index VR، Steam VR و بازی ها متهم کرده است. از جمله Half-Life: Alyx.