در مورد مایکروسافت، در نهایت 10٪ از Immersion را به قیمت 6 میلیون دلار خریداری کرد تا از این پرونده جلوگیری کند، و همچنین 20 میلیون دلار برای مجوز دائمی حق اختراع پرداخت کرد. متا در حال حاضر در حال مبارزه با یک شکایت Immersion است که سال گذشته ارائه شد، در حالی که نینتندو، مانند سونی و مایکروسافت، مجوز فناوری Immersion را صادر می کند.
اشاره شده است که Valve از محرک های تشدید خطی (LRA) در محصولات خود استفاده می کند، که همان فناوری موجود در نینتندو سوییچ است، بنابراین به نظر می رسد Valve در این مورد با سابقه ای مبارزه خواهد کرد. به احتمال زیاد، ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که Valve راه دیگرانی را که توسط Immersion شکایت کردهاند دنبال کند و پرونده را حل و فصل کند.
در سال 2004، Immersion برنده دعوی حقوقی علیه سونی شد و ادعا کرد که شرکت ژاپنی از فناوری بازخورد لمسی (Rumble) خود استفاده کرده است. The Verge خاطرنشان می کند که از آن زمان تاکنون شکایت هایی را علیه مایکروسافت، اپل (برای فورس تاچ و لمس سه بعدی در انواع آیفون 6 و اپل واچ)، گوگل، موتورولا و فیت بیت به راه انداخته است که همه آنها حل و فصل شده اند.
“در حالی که ما خوشحالیم که می بینیم که Valve ارزش لمسی را تشخیص می دهد و فناوری لمسی ما را در بازی های ویدئویی دستی و سیستم های AR/VR به عنوان بخشی از تلاش خود برای ایجاد جریان های درآمد از طریق فروش سخت افزار، بازی و سایر موارد مجازی به کار گرفته است. اریک سینگر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Immersion گفت: دارایی ها و تبلیغات برای ما مهم است که از کسب و کار خود در برابر نقض مالکیت معنوی خود محافظت کنیم تا سرمایه گذاری هایی را که در فناوری خود انجام داده ایم حفظ کنیم.
Steam Deck برای Valve بسیار موفق است. به طور مرتب در صدر جدول فروشندگان برتر Steam قرار دارد و تخمین زده می شود که بیش از یک میلیون واحد فروخته باشد. Valve همچنین در حال کار بر روی یک جانشین برای دستگاه دستی است.