شهر نیویورک از هوش مصنوعی برای سنجش میزان نفرت مردم از پرداخت بلیط مترو استفاده می کند

نرم افزار به کمک هوش مصنوعی تعداد ورودی های پرداخت نشده را با تعداد ورودی های پولی که قبلاً توسط سیستم ثبت شده بود مقایسه می کند. به گفته MTA، این فناوری می‌تواند 24 ساعت در روز و در هر روز هفته کار کند، بنابراین می‌تواند اطلاعات دقیقی را درباره زمانی از روز که بزرگترین افزایش نرخ کرایه‌ها ثبت می‌شود، ارائه دهد.

به گفته MTA، بیشترین تعداد مسافرانی که پولی پرداخت نمی‌کنند بین ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر شناسایی می‌شوند، با جهش‌های کوچک‌تر در ساعات شلوغی صبحگاهی. مقامات حمل و نقل بیان کردند که بیش از 50 درصد از فرارهای منصفانه شامل افرادی است که به سادگی از دروازه اضطراری عبور می کنند، در حالی که 20 درصد از فراریان ترجیح می دهند از روی گردان بپرند یا “بالا روند”. علاوه بر این، 16 درصد از مسافران به اندازه کافی لاغر هستند که می توانند از شکاف ها سر بخورند و 12 درصد از مسافران زیر چرخ گردان فرو می روند.

یک سیب زمینی داغ: الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند بسیار بیشتر از تولید تکه‌های متنی نامطمئن و غیرقابل اعتماد و تصاویر مصنوعی ترسناک و منزجر کننده انجام دهند. در واقع، اداره حمل و نقل متروپولیتن (MTA) در حال حاضر از این فناوری استفاده می کند تا بفهمد فرار از کرایه چقدر بر خدمات متروی شهر نیویورک تأثیر می گذارد.

علیرغم اینکه یک پدیده “تهدید کننده” برای آینده محبوب ترین سیستم حمل و نقل نیویورک است، MTA خاطرنشان کرد که چگونه فرار کنندگان کرایه توسط سیستم مجهز به هوش مصنوعی آنها به طور جداگانه ردیابی نمی شوند. این مقام گفت که این فناوری برای تعیین مقدار فرار از کرایه استفاده می شود و هیچ اطلاعاتی برای تحقیقات NYPD ارائه نمی دهد.

بخونید:  LobbyLeaks یک پلتفرم جدید اتحادیه اروپا برای مبارزه با لابی گری مبهم است

بر اساس گزارش می 2023 منتشر شده توسط MTA در مورد فرار از بلیط، افرادی که تمایلی به پرداخت سهم منصفانه خود برای استفاده از سیستم متروی نیویورک ندارند، نزدیک به 700 میلیون دلار از درآمدهای از دست رفته شهر را متحمل می شوند. MTA گفت که این فرار از کرایه اساساً آینده سیستم حمل و نقل عمومی را تهدید می کند، که به نوبه خود “بافت اجتماعی” پرجمعیت ترین مجتمع شهری در ایالات متحده را از بین می برد.

با این وجود، MTA در حال برنامه ریزی برای گسترش استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای نظارت بر فرار از کرایه در 30 ایستگاه مترو دیگر تا پایان سال است. داده‌های ارائه‌شده توسط الگوریتم‌های فوق‌الذکر برای اطلاع‌رسانی تصمیم‌های سیاست‌گذاری آینده در برابر طفره‌روی‌های ماهرانه بلیط استفاده خواهد شد. سیستم متروی بارسلون در حال حاضر از هوش مصنوعی AWAAIT برای کمک به مقامات مجری قانون در گرفتن فرار عادلانه استفاده می کند، اما نیویورک ظاهراً علاقه ای به این قابلیت اضافی ندارد.



منبع

اعداد دروغ نمی گویند و از یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد شده توسط شرکت اسپانیایی AWAAIT می آیند. این نرم افزار در ابتدا برای شبکه متروی بارسلون توسعه داده شد، اما ظاهراً برای نیویورک نیز به اندازه کافی خوب کار می کند. MTA آزمایش فناوری AWAAIT را در سال 2020 آغاز کرد و اکنون از آن در هفت ایستگاه مختلف مترو برای ردیابی فرار از کرایه به طور مداوم استفاده می کند.