صفحه نمایش و پشتی آیفون 14 که به راحتی قابل بلند شدن است، تعمیر آن را از زمان آیفون 7 به آسانی انجام می دهد.

همان پیچ هایی که پشت را محکم می کنند در نمایشگر نیز نگه داشته می شوند. بنابراین هر دو قسمت جلو و عقب می توانند مانند یک پروانه زیبا از میان فریم فلزی جدید تا شوند. فریم میانی همچنین آیفون 14 را در برابر ضربه مقاوم‌تر می‌کند، زیرا قاب داخلی و باتری به جای شیشه، بیشترین فشار را وارد می‌کنند.

این نگرش مستمر ضد خود تعمیری، آیفون 14 را از کسب امتیاز بالاتر تعمیرپذیری iFixit باز داشت. با این حال، همچنان رتبه 7/10 را به خود اختصاص داده است که بالاترین رتبه ای است که از زمان آیفون 7 به این برند داده است.

یک بررسی از The Verge اشاره می‌کند که آیفون 13 که یک سال پیش عرضه شد و اپل همچنان در حال فروش است، تقریباً مشابه 14 است.

“چرا برای نصب یک ورق شیشه به مجوز نیاز دارید؟” iFixit در ویدیوی تخریب (مست سر) خود گفت. “استفاده از نرم افزار برای جلوگیری از جایگزینی قطعات با قطعات پس از فروش، باعث ناراحتی ما می شود.”

خبر مهم این است که اکنون شیشه پشتی به راحتی قابل جابجایی است. تغییر اپل به صفحه‌های شیشه‌ای پشتی، با شروع آیفون 8، برای تطبیق با شارژ بی‌سیم بود. متأسفانه، تعمیر آن پانل یک درد گران قیمت 600 دلاری در پشت است (جناسی در نظر گرفته شده).

متأسفانه، اپل فقط این «بازطراحی مخفی» را در آیفون 14 استاندارد گنجانده است. آیفون پرو و ​​پرو مکس معماری داخلی مشابهی با مدل‌های قبلی دارند. Wiens گفت که اگر آیفونی می خواهید که «واقعاً دوام بیاورد»، بهترین گزینه برای شما آیفون ۱۴ استاندارد است.

بخونید:  بررسی ها، مزایا و معایب Asus ROG Ally
در حالی که اقدامات قابل توجهی برای فعال کردن تعمیرات خود و غیر اپل انجام داده است، با کتابچه راهنمای محصول و کیت های تعمیر در دسترس همه، به نظر نمی رسد که آماده رها کردن کامل آن باشد. به عنوان مثال، اگرچه تعویض شیشه پشتی آسان‌تر است، iOS شما را مجبور می‌کند تا پنل را «فعال کنید».

کایل وینز، بنیانگذار iFixit می‌گوید: «اپل قطعات داخلی آیفون 14 را کاملاً بازطراحی کرده است تا تعمیر آن آسان‌تر شود. “این اصلا از بیرون قابل مشاهده نیست، اما این یک مشکل بزرگ است. این مهم ترین تغییر طراحی آیفون در مدت زمان طولانی است.”

خط پایین: اپل احتمالا یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های خود را در زمینه تعمیر آیفون انجام داده است. مهندسان کوپرتینویی ممکن است از آیفون 14 استاندارد برای آزمایش آب های خود تعمیری استفاده کرده باشند. همانطور که iFixit کشف کرد، در حالی که این گوشی به‌روزرسانی‌های زیادی نسبت به مدل سال گذشته ندارد، طراحی داخلی دارد که آن را کاملاً متفاوت می‌کند.

اعتبار تصویر: iFixit



منبع

پس از عرضه در جمعه گذشته، استادان iFixit هیچ وقت را برای خراب کردن آیفون 14 تلف نکردند. در حالی که اپل در زیبایی ظاهری گوشی تغییر چندانی نکرده است، طراحی داخلی بسیار راحت تر تعمیر می شود. در واقع، iFixit آن را قابل تعمیر ترین آیفون در سال های اخیر می نامد.

بخونید:  Nintendo Switch now supports Denuvo, including the ability to block PC emulation

برداشتن پنل پشتی آیفون 14 نسبتاً مشکل است. دو پیچ و یک اتصال دهنده در پایین قاب، شیشه را در جای خود نگه می دارد. یک چسب ملایم مجموعه را تقویت می کند. چسب بسیار «خشن‌تر» از آنچه اپل در مدل‌های دیگر استفاده می‌کند، است. تشک گرمایشی، دستگیره مکش و میله‌های بازکننده، همه چیزهایی بودند که iFixit برای بلند کردن قسمت پشتی نیاز داشت.

تیم بازاریابی اپل با انجام ندادن تغییرات داخلی و هیاهوی طراحی بسیار راحت تر آیفون 14، توپ را کنار گذاشت. با این حال، ممکن است اپل هنوز آماده جهش کامل در صحنه تعمیرات DIY نباشد.

“بهترین ویژگی آیفون 14 چیزی است که اپل در مورد آن به شما نگفته است. SOS ماهواره ای و دوربین بزرگتر را فراموش کنید، تیتر این است: اپل قطعات داخلی آیفون 14 را کاملاً دوباره طراحی کرده است تا تعمیر آن آسان تر شود.”

عجیب است که اپل در سخنرانی اصلی خود به این جنبه طراحی جدید اشاره نکرده است. به هر حال، آیفون 14 امتیاز زیادی ندارد. این حتی یک ارتقاء تدریجی به آیفون 13 نیست.