غروب آفتاب تلویزیون ال سی دی در افق با پایان تحقیق و توسعه و افزایش فناوری نمایشگر گسیلنده

Raikes گفت که Merck در حال انجام برخی کارها با مزوژن‌های واکنشی در زمینه VR/AR و توسعه LC برای پنجره‌ها و آنتن‌های حریم خصوصی است، اما “هیچ کششی از سوی مشتریان” برای توسعه قابل توجه در مواد LC وجود ندارد.

یکی از قسمت‌هایی که پنل‌های LCD احتمالاً برای مدت طولانی‌تری در اطراف آن باقی می‌مانند، مانیتورها هستند. مانیتورهای OLED و QD-OLED نسبتاً جدید هستند و معمولاً هزینه زیادی دارند. برای مثال Alienware AW3423DW 34 اینچی QD-OLED، انتخاب ما برای بهترین نمایشگر فوق عریض، حدود 1300 دلار است.



منبع

مطمئناً تلویزیون‌های LCD در چند سال آینده به طور ناگهانی راه تلویزیون‌های سه بعدی را نخواهند داشت. Raikes معتقد است که نوآوری در این زمینه ادامه خواهد داشت، به خصوص در مورد نور پس زمینه، جایی که انتظار می رود هزینه مجموعه های miniLED کاهش یابد.

Raikes گفت: “این نباید برای من تعجب آور باشد – من سال ها در مورد تغییر به OLED و سایر نمایشگرهای پرتاب کننده برای پایانه برتر (و بعداً جریان اصلی) بازار صفحه نمایش صحبت می کردم.” “هنوز، پس از دهه ها گزارش در مورد تحولات LC، لحظه ای طول کشید تا غرق شود!”

به نظر می رسد آینده تلویزیون نمایشگرهایی مانند OLED، QD-OLED و MicroLED هستند که در هر نسل پیشرفت های بزرگی ایجاد می کنند. قیمت آنها در مقایسه با چند سال پیش که برای بسیاری از مردم بسیار گران بود، کاهش یافته است.

Flatpanelshd ​​می نویسد که آخرین پیشرفت در فناوری پنل های LCD در ماه مارس زمانی رخ داد که مرک اصلاحاتی از IPS به نام IPS Black را برای LG Display و BOE توسعه داد. این نسبت کنتراست نمایشگر را افزایش می دهد تا سیاهی عمیق تری داشته باشد.

بخونید:  آزمایشگاه عظیم زیر دریا در سال 2026 افتتاح می شود و دسترسی بی سابقه ای به اقیانوس ارائه می دهد.

به طور خلاصه: آیا شاهد آغاز پایانی برای تلویزیون های نمایشگر کریستال مایع هستیم؟ به گفته یکی از منابع داخلی صنعت که اخیراً با یک تامین کننده LCD برای شرکت هایی مانند سامسونگ صحبت کرده است، اعتقاد بر این است که هیچ پیشرفت دیگری در فناوری صفحه نمایش اصلی ایجاد نخواهد شد.

در حال حاضر تعداد زیادی تلویزیون عالی با پنل های LCD در دسترس هستند و نسبت به گزینه های گران قیمت ارزان تر هستند. خبر خوب این است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم این نوع ست‌ها با کاهش محبوبیتشان، قیمتشان کاهش پیدا کند. گفتنی است که سامسونگ در سال گذشته کسب و کار نمایشگر کریستال مایع خود را تعطیل کرد، زیرا علاقه مصرف کنندگان در مواجهه با فناوری نمایشگر پیشرفته تر کاهش یافت.

باب رایکز، سردبیر Daily Display، می نویسد که تامین کننده مواد کریستال مایع (LC) Merck تایید کرده است که هیچ تحقیق و توسعه عمده ای برای مواد LC در نمایشگرهای بزرگتر ندارد.