فراری اکنون رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرد

در یک کلمه: سازنده سوپراسپرت ایتالیایی فراری اکنون ارز دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت در ایالات متحده می پذیرد و قصد دارد این برنامه را به اروپا نیز گسترش دهد. انریکو گالیرا، مدیر بازاریابی و فروش فراری، به رویترز گفت که تصمیم این شرکت برای پذیرش رمزارزها به درخواست مشتریان ثروتمند بوده است.

گالیرا گفت که برخی از مشتریان فراری سرمایه‌گذاران جوانی هستند که ثروت قابل توجهی در زمینه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌اند، و افزود که برخی دیگر سرمایه‌گذاران سنتی‌تر هستند که به دنبال تنوع بخشیدن به سبدهای خود هستند.

ورود به کریپتو همچنین می‌تواند به این شرکت کمک کند تا نیازهای افرادی را که ممکن است هنوز مشتری نباشند، اما می‌توانند فراری بخرند، برآورده کند.

فراری در سال 2022 13200 خودرو فروخت، اما در نیمه اول سال جاری فقط بیش از 1800 خودرو به قاره آمریکا ارسال کرد. مدیر اجرایی تعداد خودروهایی را که قصد دارند از طریق کریپتو بفروشند، اشاره نکرد، اما فاش کرد که تا سال 2025 رزرو شده اند.

فراری با BitPay همکاری کرده است و پرداخت‌هایی را به بیت‌کوین، اتریوم و USDC می‌پذیرد، ارزی باثبات که به دلار آمریکا متصل است. گالیرا گفت که هیچ کارمزد (یا تخفیف) اضافی برای کسانی که با ارز دیجیتال پرداخت می کنند وجود نخواهد داشت. بیت‌پی بلافاصله رمزارزها را به ارز سنتی تبدیل می‌کند تا از فروشندگان در برابر نوسانات شدید قیمت محافظت کند و اطمینان حاصل کند که وجوه از فعالیت‌های مجرمانه سرچشمه نمی‌گیرد.

گالیرا گفت که اکثر نمایندگی ها در ایالات متحده قبلاً برای برنامه جدید رمزنگاری ثبت نام کرده اند یا در آستانه نهایی کردن برنامه های خود برای پذیرش ارز دیجیتال هستند. فراری قصد دارد تا سه ماهه اول سال 2024 برنامه مشابهی را در اروپا اجرا کند و به دنبال آن در سایر مناطقی که رمزارز قانونی است، اقدام کند.

بخونید:  محققان راه‌های جدیدی برای جمع‌آوری داده‌های حساس از رایانه‌های دارای شکاف هوا پیدا می‌کنند

فراری تنها خودروسازی نیست که با کریپتو آزمایش می کند. در اوایل سال 2021، تسلا شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در ایالات متحده کرد. با این حال، چند ماه بعد، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، این تصمیم را تغییر داد و به تاثیر زیست محیطی استخراج بیت کوین اشاره کرد. ماسک گفت که تسلا پس از حل مشکلات بیت کوین دوباره به فکر پذیرش بیت کوین خواهد بود. در زمان نگارش این مقاله، تنها ارز دیجیتال مورد قبول تسلا دوج کوین است.

اعتبار تصویر: اتکین سلپ، کاسپر سومیا

منبع