فرانسه در حال تدوین یک برنامه اجاره خودروهای برقی با یارانه 100 دلاری در ماه است

در اخبار مرتبط، رگولاتورهای کالیفرنیا اخیراً طرحی را تصویب کردند که فروش خودروهای موتور احتراق داخلی جدید را تا سال 2035 ممنوع می‌کند. این قانون الزام می‌کند که 35 درصد از خودروهای سواری و کامیون‌های سبک جدید فروخته شده در کالیفرنیا باید الکتریکی یا بدون آلایندگی باشند. تا سال 2026. این هدف تا سال 2030 به 68 درصد خواهد رسید قبل از اینکه تا سال 2035 به 100 درصد برسد.

به عنوان بخشی از کمپین انتخاب مجدد، رئیس جمهور امانوئل ماکرون متعهد شد که وسایل نقلیه الکتریکی را برای خانواده های کم درآمد مقرون به صرفه تر کند. دولت فرانسه در حال حاضر یارانه هایی را برای خرید خودروهای برقی ارائه می دهد (تا 6000 یورو برای خودروهای برقی با قیمت کمتر از 47000 یورو) اما برخی معتقدند که آنها هنوز از دسترس بسیاری از خریداران احتمالی دور هستند.

بلومبرگ گفت که دولت در تلاش است تا ببیند با چه سرعتی می تواند این برنامه را اجرا کند و تعیین کند که چه تعداد خودروی برقی برای اجاره در دسترس خواهد بود. شرایط کامل ذکر نشده است، بنابراین مشخص نیست که آیا این برنامه مانند اجاره خودرو سنتی با پیش پرداخت، محدودیت در مسافت پیموده شده و موارد مشابه ساختار خواهد داشت یا خیر.

تسلا در سه ماهه اخیر 254695 دستگاه خودرو تحویل داده است که نسبت به دوره سال قبل 26 درصد افزایش داشته است. با این حال، تعطیلی های مرتبط با کووید در چین و کمبود قطعات تولید را با مشکل مواجه کرد.

اعتبار تصویر: جک اس، میگل باررا

بخونید:  راه اندازی مشاغل TechSpot: حرکت شغلی بعدی خود را مشخص کنید



منبع

بر اساس گزارش بلومبرگ، 12 درصد از فروش خودروهای جدید در فرانسه تا هفت ماه اول سال 2022 از انواع برقی بوده است. علاقه دولت نیز قوی بوده است. در ماه ژانویه، شورولت خودروی جدید Silverado EV خود را تنها در 12 دقیقه فروخت. جنرال موتورز و هوندا در ماه آوریل برنامه‌های خود را برای توسعه خودروهای برقی اعلام کردند، فورد اخیراً یک پیکاپ تمام الکتریکی F-150 لایتنینگ را برای استفاده پلیس به نمایش گذاشت و دوج نیز ماه گذشته کانسپت Charger Daytona SRT خود را پیش‌نمایش کرد.

چه اتفاقی افتاده؟ فرانسه در حال تدارک برنامه اجاره خودروهای برقی یارانه ای است که می تواند خودروهای برقی را با حداقل 100 یورو (100 دلار) در ماه در دسترس مردم محلی قرار دهد. گابریل آتال، وزیر بودجه اخیراً در یک برنامه تلویزیونی گفت که هدف ۱۰۰ یورویی کمتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم هر ماه برای بنزین خرج می کنند.