فروشندگان آمازون اکنون بیش از 50 درصد کمیسیون پرداخت می کنند

این سخنگوی افزود که مرکز انجام آمازون به طور متوسط ​​30٪ ارزان تر از خدمات حمل و نقل استاندارد ارائه شده توسط ارائه دهندگان شخص ثالث است و 70٪ کمتر از سایر گزینه های حمل و نقل دو روزه است.

تصادفی نیست که آمازون در سال گذشته کمترین رشد فروش را در تاریخ خود ایجاد کرد و این شرکت یکی از غول‌های فناوری است که کارکنان خود را (18000 نفر) به دلیل استخدام بیش از حد در طول همه‌گیری اخراج می‌کند. آمازون همچنین هزینه سالانه اشتراک Amazon Prime خود را 20 دلار افزایش داده است.

میانگین هزینه‌هایی که آمازون از بازرگانان در سال گذشته جمع‌آوری کرد به 51.8 درصد رسید که نسبت به سال 2016 که این رقم 35.2 درصد بود افزایش قابل‌توجهی داشت. Marketplace Pulse می نویسد که در حالی که کارمزد تراکنش 8 تا 15 درصدی برای بیش از یک دهه ثابت مانده است، اما آمازون هر سال هزینه های Fulfillment by Amazon را افزایش داده و هزینه های ذخیره سازی را افزایش داده است.

به طور خلاصه: آمازون کنترل خود را بر بازرگانانی که کالاهای خود را در سایت خود می فروشند سخت تر می کند و به طور متوسط ​​بیش از 50 درصد از هر فروش را دریافت می کند. مبلغی که فروشندگان به آمازون می پردازند به مدت شش سال هر سال افزایش می یابد، اما این اولین باری است که میانگین کاهش بیش از نصف مبلغی است که هر فروش ایجاد می کند.

یکی از سخنگویان به Gizmodo گفت: «بسیاری از شرکای فروش، کسب و کار خود را بدون تبلیغات ساخته و اداره می کنند. “اگر آنها محصولات خود را تبلیغ کنند، ارائه دهندگان خدمات زیادی برای انتخاب دارند. فروشندگان ملزم به استفاده از خدمات لجستیکی یا تبلیغاتی ما نیستند و تنها در صورتی از آنها استفاده می کنند که ارزش افزایشی برای کسب و کار خود فراهم کنند.”

بخونید:  تاریخ انتشار Baldur's Gate 3 به 3 آگوست برای PC و به 6 سپتامبر برای PS5 به عقب کشیده شد.

لازم به ذکر است که پرداخت هزینه خدمات لجستیکی و تبلیغاتی آمازون اختیاری است، اما اکثر بازرگانان این موارد، به ویژه تبلیغات را جزء ضروری انجام تجارت می دانند. آمازون البته مخالف است.

ملیسا بوردیک، یکی از مدیران سابق آمازون که اکنون رئیس Pacvue است، به بلومبرگ گفت که آمازون در حال افزایش حجم فضای اختصاص داده شده به تبلیغات در سایت خود است که ارزش هر نقطه را برای بازرگانان کم می کند. بوردیک گفت: «بسیاری از فروشندگان به جای تبلیغ، تخفیف ارائه می دهند، زیرا خریداران بیشتر به تخفیف ها پاسخ می دهند. در حالی که درآمد تبلیغات آمازون در سال گذشته 18.9 درصد رشد کرد، از نرخ رشد 32.2 درصدی سال قبل کندتر بود.



منبع

طبق مطالعه‌ای که توسط Marketplace Pulse انجام شده است، یک فروشنده معمولی آمازون در هر فروش 8 تا 15 درصد کارمزد تراکنش یا کارمزد ارجاع به آمازون می‌پردازد. آنها همچنین باید 20 تا 35 درصد هزینه های انجام شده توسط آمازون را که شامل هزینه های ذخیره سازی و سایر هزینه ها می شود و حداکثر تا 15 درصد برای تبلیغات و تبلیغات را تحویل دهند. بلومبرگ تاجری را مثال می‌زند که گودال آتش‌نشانی او 200 دلار قیمت دارد که آمازون از آن 112 دلار می‌گیرد.

افزایش قیمت آمازون در چند سال گذشته، به لطف افزایش خریداران آنلاین، به ویژه در طول همه گیری همه گیر، بر بازرگانان تأثیر زیادی نداشته است. اما پایان قرنطینه باعث شد مردم پول خود را در جای دیگری خرج کنند و عدم اطمینان اقتصادی فعلی جهانی به این معنی است که مصرف کنندگان بیشتر از درآمد خود را صرف اقلام ضروری می کنند و کمتر را برای تجملات غیرضروری خرج می کنند و در نتیجه افزایش قیمت ها توسط بازرگانان منتفی است.

بخونید:  ایلان ماسک 19.5 میلیون سهم تسلا را به ارزش 3.9 میلیارد دلار به فروش رساند