فروشگاه اینترنتی کامپیوتر و لوازم جانبی

این تصور اشتباهی است که از سال 2006 شروع و تا به حال ادامه داشته است. وقتی از پردازنده خواسته می شود تا فرآیندهای بیشتری را انجام دهد داغ تر می شود. یکی از کارهایی که باید از آن جلوگیری کنید افزایش دمای پردازنده و سایر قطعات کامپیوتری است. بهتر است که به دنبال یک کیس بزرگتر باشید (فضای بیشتر به این معناست که قطعات نزدیک به هم نیستند) که دارای پنل جلویی و تهویه بالا است و گزینه های زیادی برای نصب فن ها داشته باشد. HCS با روکش طلا و سیم های مسی با استاندارد 18AWG از مهم ترین خصوصیات این پک کابل محسوب می شوند. دمای CPU که Tcase (T emperature) نامیده می شود دمایی است که توسط کارخانه و با اندازه گیری سطح خارجی IHS (Integrated Heat Spreader) و با استفاده از نمونه های مهندسی اندازه گیری می شود. برای دمای کلی پردازنده از Tcase استفاده می شود که گاهی اوقات دمای IHS هم نامیده می شود. با استفاده از یک پارچه بدون پرز پشت پردازنده خود را تمیز کنید. برای دمای هسته از Tjunction استفاده می شود که گاهی اوقات TjMax یا دمای Throttle هم نامیده می شود.

برای اندازه گیری دمای محیط از دماسنج قابل اعتماد آنالوگ؛ دیجیتال یا مادون قرمز استفاده کنید. دمای پکیج معمولا دمای داغ ترین هسته است. مشخصات اینتل برای زمان پاسخگویی DTS حدود 256 میلی ثانیه با حدود یک چهارم ثانیه است. دمای پکیج می تواند تحت تاثیر on-Die IGPU اینتل قرار بگیرد. دمای هسته زیر 80 درجه سانتیگراد ایده آل است. چند درجه با داغترین هسته تفاوت داشته باشد و این تفاوت جزئی به خاطر اختلاف زمان نمونه برداری است. دمای هسته به طور قابل توجهی بالاتر از دمای کلی پردازنده است و این به خاطر تفاوت در نزدیکی سنسورها به منابع حرارتی است. اگر سیستم شما قدیمی است یا خمیر حرارتی بین پردازنده و هیتسینک را تمدید نکرده اید؛ ممکن است به دلیل از بین رفتن خمیر حرارتی دمای پردازنده افزایش پیدا کرده باشد. گرچه سنسورهای کارخانه ای کالیبره شده اند؛ انحراف بین بالاترین و پایین ترین هسته ها می تواند تا 10 درجه سانتیگراد باشد. گرد و غبارهای جمع شده روی فن های کیس را تمیز کنید تا جریان هوا طبیعی شود.

بخونید:  نرم افزار CRM نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار سی آر ام نرم افزار ERP ایرانی «پگاه سیستم»-نرم افزار CRM

دمای سی پی یو استانداردی برای اندازه گیری حرارت پردازنده است. ابزار نظارت ارائه شده توسط مادربرد؛ دمای سی پی یو را در ویندوز نشان می دهد اما این دما در واقع حرارت داغ ترین هسته است. سنسورها در دماهای بالا دقت بیشتری دارند اما به دلیل مشکلات کالیبراسیون مانند خطی بودن، شیب و محدوده؛ دمای زمان بیکاری ممکن است دقت کمتری داشته باشد. با این حال می توانید از مشخصات محصول در وب سایت اینتل به عنوان یک مرجع سریع استفاده کنید؛ اما فقط Tjunction را برای پردازنده های نسل 7 به بالا یا Tcase را برای پردازنده های نسل 6 و ماقبل آن نشان می دهد. بنابراین یکی از راه حل هایی که می توانید استفاده کنید خنک کننده لپ تاپ است. اگر کامپیوتر یا لپ تاپ دارید اطمینان از عملکرد CPU در محدوده طبیعی دما؛ ضروری است. دانستن دمای محیط مهم است چون دمای کامپیوتر تحت این درجه حرارت کاهش یا افزایش پیدا می کند.

مسئله دمای سی پی یو (CPU) می تواند بسیار سردرگم کننده باشد. سعی کنید در محیط های بسیار گرم کار نکنید و در یک محیط خنک مشغول به کار شوید. زمانی که با لپ تاپ خود بازی یا کار می کنید؛ دمای سی پی یو می تواند به شدت افزایش پیدا کند به طوری که فریم ریت را به زیر 10 فریم در ثانیه کاهش می دهد. یکی از روش هایی که ممکن است بتوانید جریان هوا را در سیستم خود افزایش دهید تا به خنک نگه داشتن پردازنده خود کمک کند استفاده از برنامه ای مانند SpeedFan است تا فن ها را مجبور به کار با سرعت بالاتر کند. روش قبلی – پردازنده های Core 2 Socket 775 و Core i 1st Generation Socket 1366 دارای یک دیود حرارتی آنالوگ در زیر هسته ها به جای سنسور ترموکوپل استفاده می شود. اگر خنک کننده پردازنده قوی نصب کرده اید اما هنوز دمای سی پی یو بالاتر از حد معمول است, مجله خبری mycpu ممکن است کیس شما جریان هوای کافی را در سیستم شما تامین نکند. اگر مراحل بالا را انجام داده اید و باز هم دمای سی پی یو زیاد است می توانید خنک کننده پردازنده خود را ارتقاء دهید.

بخونید:  لوله بازکنی شمال تهران