فروش کارت گرافیک های رومیزی به کمترین میزان از سال 2005 رسیده است

رکود پس از قفل که بر رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها تأثیر گذاشته است، یک عامل اصلی است، اما عامل دیگری منحصر به GPU است – پایان استخراج کریپتو. داده‌های جان پدی شامل کاربرانی می‌شود که پردازنده‌های گرافیکی را برای استخراج اتریوم خریداری کرده‌اند که باعث افزایش فروش و قیمت در سال‌های اخیر شده است. زمستان کریپتو در سال 2022، همراه با ادغام اتریوم که به استخراج مبتنی بر GPU پایان داد، بازار را به طور قابل توجهی مختل کرد.

سقوط 2022 به رنگ قرمز تیمی بیشتر از سبز تیمی برخورد کرد. در حالی که انویدیا نسبت به سال گذشته 40 درصد در محموله های گرافیکی دسکتاپ گسسته افت کرد، AMD 74 درصد سقوط کرد.

در خلاصه بازار 2022 GPU Jon Peddie، Q3 کمترین میزان فروش کارت گرافیک دسکتاپ را از حداقل سال 2005 نشان می دهد. مانند بسیاری از محصولات دیگر، GPU ها در طول سال های 2020 و 2021 از مشتریانی که از راه دور کار می کردند، افزایش فروش داشته اند، اما به نظر می رسد خماری برای این امر بسیار سخت است. بازار.

بیشتر جهش‌های 2020 و 2021 در محموله‌های GPU به گرافیک نوت‌بوک‌ها اختصاص داشت که بیشترین کاهش را نیز داشت. فروش گرافیک های اختصاصی دسکتاپ در دو دهه گذشته به تدریج کاهش یافته است زیرا لپ تاپ ها و پردازنده های گرافیکی یکپارچه به اندازه کافی برای تعداد رو به رشد مصرف کنندگان خوب شده اند.



منبع

اینتل، AMD و انویدیا در سه ماهه سوم 2022 کمتر از 6.9 میلیون کارت گرافیک مجزای دسکتاپ را روانه بازار کردند که 47 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. برای مقایسه، فروپاشی اقتصادی سال 2008 باعث کاهش 46 درصدی مشابه از سه ماهه چهارم 2007 (بالاترین سطح بازار که مصادف با عرضه 8800 GT افسانه ای انویدیا بود) تا سه ماهه چهارم 2008 شد.

بخونید:  کاربر Reddit سرور کش نتفلیکس از کار افتاده را خریداری می کند و 36 هارد دیسک را در داخل آن پیدا می کند

Nvidia و AMD امسال پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار جدیدی را عرضه کردند که به ترتیب از سری RTX 4000 و Radeon RX 7000 استفاده کردند، اما فقط در بخش علاقه‌مندان به قیمت بالا. در سال 2023 بسته به نحوه قیمت گذاری شرکت ها برای ورودی های اصلی آینده در خطوط کارت گرافیک، می توان فروش تا حدودی بهتری را شاهد بود.

ورود مشکل اینتل به عرصه گرافیک گسسته در سال 2022 با سری Arc Alchemist باعث شد تا این شرکت تا 4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. در همین حال، سهم انویدیا در سه ماهه سوم با افزایش 10.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 86 درصد رسید و AMD را به 10 درصد از سهم بازار – کاهش 52 درصدی، کاهش داد.

تصویر بزرگ: محموله‌ها در سال 2022 کاهشی را در کل صنعت فناوری نشان دادند، اما افت فروش GPU دسکتاپ ممکن است تاریخی باشد. در سالی که چندین محصول عمده عرضه می شود، کاهش چشمگیر محموله ها احتمالاً از عوامل متعددی ناشی می شود. انویدیا علیرغم سقوط در بازار، توانست سهم بازار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.