فورد می‌گوید به لطف افزایش امنیت سایبری، تنظیم موستانگ آینده «بسیار دشوارتر» خواهد بود.

در حالی که تمام این فناوری (و ترفندهای گاه به گاه) جذابیت خود را دارد، اما در نهایت از خودروسازان می‌خواهد که اقدامات امنیتی بیشتری برای جلوگیری از هک کردن انجام دهند، که به نوبه خود پتانسیل تیونینگ آن‌ها را قفل می‌کند که در نهایت به بنزین‌ها آزاردهنده می‌شود.

در اینجا امیدواریم که فورد بتواند تعادل مناسبی را با موستانگ آینده S650 بیابد که مخاطب اصلی خودروی عضلانی را بیگانه نکند و در عین حال جذابیت خود را در میان جمعیت جوان‌تر و پیشرفته‌تر حفظ کند.



منبع

از آنجایی که کل “پشته” خودرو از جمله ECU رمزگذاری خواهد شد، تیونرهای شخص ثالث برای به کار انداختن مدهای خود با مشکل مواجه خواهند شد. برای مثال، توربوشارژر و/یا سایر اجزای خودرو می‌توانند خاموش شوند، اگر سیستم امنیتی آنبورد یک عامل غیرقانونی را شناسایی کند.

فورد می‌تواند منتظر واکنش شدید مشتریان سرسخت موستانگ و تیونرهای پس از فروش باشد، اگرچه در حال حاضر، این خودروساز می‌گوید که آماده همکاری با تیونرها برای ارائه “بهبود عملکرد یا آهنگ” برای EcoBoost 2.3 لیتری جدید و 5.0 لیتری Coyote V8 است. موتورها این موضوع برای دارندگان موستانگ 2024 از نظر تغییرپذیری چه معنایی دارد، باید دید.

خبر خوب سهولت دریافت به‌روزرسانی‌های هوایی و افزایش امنیت سایبری در برابر هکرها است، زیرا این روزها خودروها عملاً به رایانه‌های روی چرخ متصل هستند. با این حال، FNV فورد پتانسیل تیونینگ خودرو را نیز محدود خواهد کرد، که احتمالاً طرفداران موستانگ را ناراحت خواهد کرد.

جدیدترین فورد موستانگ که زمانی یک خودروی عضلانی آنالوگ کاریزماتیک بود، به نظر می‌رسد که دستخوش تحولی بزرگ به سمت تبدیل شدن به یک کامپیوتر مدرن و روی چرخ است. سری S650 دارای یک کابین کاملا دیجیتالی است که سیستم Sync 4 با موتور Unreal را اجرا می کند، فناوری پیشرفته کمک راننده، یکپارچه سازی الکسا، و توانایی چرخاندن دور موتور از طریق جا کلیدی از راه دور.

بخونید:  An unexpected beneficiary of the AI boom: the tiny island nation of Anguilla

خط پایین: فورد ماه گذشته از جدیدترین موستانگ S650 رونمایی کرد. طبق گفته این خودروساز آمریکایی، مدل نسل هفتم در داخل و خارج کاملاً جدید است. و در حالی که ظاهر شیک و جدید آن ممکن است مدتی طول بکشد تا با طرفداران کنار بیاید، کسانی که دوست دارند موستانگ های خود را به تیونرهای شخص ثالث ببرند، این بار به دلیل تدابیر امنیتی سختگیرانه تر فورد، مشتاق نخواهند بود.

فورد موستانگ به عنوان یکی از تیونر پسندترین خودروهای موجود شناخته شده است. با این حال، مدل آینده نسل هفتم S650 می تواند این شهرت را تغییر دهد، و نه به روش خوبی. مهندس ارشد موستانگ، Ed Krenz، در صحبت با Ford Authority، خاطرنشان کرد که آخرین مدل از معماری جدید خودروهای کاملاً شبکه‌ای (FNV) این شرکت استفاده می‌کند که خبرهای خوب و بد را به همراه دارد.