مادربردهای مقرون به صرفه AMD A620 بی سر و صدا راه اندازی می شوند، برخی از پشتیبانی کامل از CPU های 65W+ Ryzen محروم هستند.

چیپست A620 ویژگی هایی را ارائه می دهد که معمولاً از یک گزینه ارزان قیمت انتظار دارید. مادربردها بر خلاف B650 و X570 به سرعت PCIe 4.0 بدون پشتیبانی از SSD های PCIe 5.0 محدود شده اند. بردهای A620 همچنین دارای پشتیبانی ضعیف‌تر از USB هستند و به‌کلی از درگاه‌های USB 3.2 Gen 2×2 صرفنظر می‌کنند. اورکلاک نیز وجود ندارد، اگرچه در نسل های قبلی دور زده شده است.

اگرچه AMD عمدتاً پس از عرضه مادربردهای B650 این ابهامات را برطرف کرد، بسیاری از کاربران همچنان خواهان یک گزینه “بودجه” مناسب هستند. این تقاضاها یک بار دیگر افزایش یافت که CPUهای غیر X مقرون به صرفه در اوایل سال جاری به قفسه ها رسیدند. آخر هفته گذشته، AMD سرانجام به سازندگان مادربرد اجازه داد تا فروش مادربردهایی با چیپست واقعی A620 AMD را آغاز کنند.

بر اساس انتشار Asrock، ما انتظار داریم سایر سازندگان مانند Asus، MSI و Gigabyte مادربردهای خود را در روزها و هفته های آینده عرضه کنند. در حالی که قیمت های ایالات متحده برای گزینه های جایگزین در حال حاضر ناشناخته است، قیمت های اروپایی نشان می دهد که پیشنهادات Asrock ممکن است مقرون به صرفه ترین باشد.

زمانی که AMD پلتفرم AM5 را راه اندازی کرد، علاقه مندان و گیمرها به طور یکسان تحت تاثیر سطح عملکردی که پردازنده های جدید سری Ryzen 7000 می توانند ارائه دهند، قرار گرفتند. با این حال، یک مشکل آشکار وجود داشت: مادربردها در زمان راه اندازی فوق العاده گران بودند. در برخی موارد، پردازنده کمتر از خود مادربرد بود.

بخونید:  Dell fined $6.5 million for misleading monitor pricing on its Australian website

همانطور که در اولین (و در حال حاضر تنها) لیست مادربرد A620 در Newegg دیده می شود، سازندگان در حال تولید چنین گونه هایی هستند. Asrock مدل پلاس و غیر پلاس A620M-HDV/M.2 خود را می فروشد. اولی محدودیت توان را به 120 وات افزایش داده است، در حالی که دومی دارای درپوش پیش فرض 65 وات است.

تصویر بزرگ: خریداران مقرون به صرفه می توانند از ورود مادربردهای A620 AMD خوشحال شوند. AMD وعده داده بود که بردهای A620 با قیمت پایین فقط 85 دلار شروع می‌شوند، و در حالی که به نظر می‌رسد قیمت آن از بین رفته است، برخی هشدارها در مورد چیپست جدید وجود دارد.

به طور کلی، راه اندازی چیپست AMD A620 یک گزینه عالی برای کاربرانی است که بودجه فکری دارند و به دنبال ورود ارزان تری به پلتفرم AM5 هستند. خریداران اکنون می توانند کمتر از 400 دلار برای یک CPU جدید، مادربرد و 16 گیگابایت حافظه DDR5 هزینه کنند. در مقایسه با عرضه اولیه AM5، این سطح قیمت جدید تقریباً نیمی از قیمت Zen 4 در اواخر سال گذشته است.



منبع

با این حال، یک محدودیت نهایی برای چیپست وجود دارد که AMD قبلاً به آن اشاره نکرده بود: به طور پیش فرض، مادربردهای A620 دارای محدودیت توان 65 وات TDP هستند. بنابراین، این مادربردهای اقتصادی جدید فقط برای CPUهای غیر X که اخیراً راه اندازی شده اند مناسب هستند، مگر اینکه سازنده صراحتاً این محدودیت قدرت را تغییر دهد.