مایکروسافت اشاره می کند که ویندوز 11 می تواند به یک سرویس اشتراک کاملاً مبتنی بر ابر تبدیل شود

یک سیب زمینی داغ: اطلاعات جالب دیگری در جلسه استماع FTC در مقابل مایکروسافت فاش شده است، اگرچه این اطلاعات مربوط به بازی ها نیست. غول ردموند در حال بحث در مورد فشار بیشتر ویندوز 11 برای مصرف کنندگان در فضای ابری بوده است و در نهایت می تواند سیستم عامل را به یک سرویس فقط اشتراکی تبدیل کند.

مانند سایر خدمات مبتنی بر ابر، مشکل اتصالات اینترنتی ناقص، قابلیت اطمینان ISP و مشکلات سرور وجود دارد. مردم همچنین نگران این هستند که مایکروسافت از موقعیت خود سوء استفاده کند و تبلیغات بیشتری را در ویندوز بچسباند یا استفاده از برنامه های غیر MS مانند کروم را برای مشتریان دشوار کند.

مایکروسافت این نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) را با پرداخت ماهانه/سالانه با استفاده از «قدرت ابر و کلاینت برای فعال‌سازی خدمات بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی و رومینگ کامل تجربه دیجیتالی افراد» پیش‌بینی می‌کند.

مایکروسافت با محصولات نرم‌افزار به‌عنوان سرویس مانند مایکروسافت 365، که قبلاً آفیس 365 بود، از موفقیت برخوردار است که به کاربران امکان دسترسی به نرم‌افزارهایی مانند Word و Excel را می‌دهد. حرکت به یک مدل مبتنی بر اشتراک به جای پرداخت یک بار پرداخت به معنای یک منبع درآمد معمولی و نامحدود برای مایکروسافت است، بنابراین تغییر ویندوز 11 به SaaS منطقی است.

البته مصرف کنندگان از چنین حرکتی خوشحال نخواهند شد. در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها مزایای اشتراک در ویندوز 365 را می‌بینند، کاربران روزمره احتمالاً اهمیتی به استفاده از ویندوز در هر دستگاهی نمی‌دهند، اگر این به معنای پرداخت اشتراک تکراری دیگری باشد. در ژوئن سال گذشته، یک نظرسنجی نشان داد که مردم به طور متوسط ​​219 دلار برای اشتراک هزینه می کنند.

بخونید:  رئیس سابق گوگل می‌گوید هوش مصنوعی می‌تواند جنگ را مانند سلاح‌های هسته‌ای تغییر دهد

همانطور که توسط The Verge مشاهده شد، یک سند داخلی مایکروسافت مربوط به ژوئن 2022 که در جلسه استماع فاش شد، به نسخه مصرف کننده ویندوز 365 اشاره می کند. این اسلاید که “استراتژی و اولویت های زندگی مدرن” نامیده می شود، حاوی یک نقطه با عنوان “انتقال فزاینده ویندوز 11 به فضای ابری” است. .

در نهایت، اگرچه، در حالی که بدون شک این حرکت افراد بیشتری را به مک یا لینوکس می‌فرستد، احتمالاً افراد کافی وجود خواهند داشت که مایل به پرداخت اشتراک ویندوز 11 برای عملی کردن این تغییر باشند و مایکروسافت این را می‌داند.



منبع

در ماه مه، دیدیم که اولین گام های مایکروسافت به سمت این طرح ویندوز 11 مبتنی بر اشتراک چیست: Windows 365 Boot. ویژگی انحصاری ویندوز 11 به کاربران این امکان را می دهد که یک ماشین محلی را مستقیماً در یک تصویر مجازی از راه دور Windows 365 Cloud PC به جای نسخه محلی سیستم عامل بوت کنند.

مایکروسافت می‌نویسد که می‌خواهد روی ویندوز 365، سرویس شرکتی خود (بخشی از پلتفرم Azure) بسازد که به مشتریان ماشین مجازی ویندوز سفارشی ایمن خود را می‌دهد که از مرورگرها و برنامه‌ها و همچنین دستگاه‌های اپل و اندروید قابل دسترسی است. این شرکت می گوید که می خواهد یک سیستم عامل کامل ویندوز را فعال کند که از فضای ابری به هر دستگاهی پخش می شود.