مایکروسافت به‌روزرسانی 22H2 ویندوز 11 را با منوی استارت، بازی و ویژگی‌های امنیتی جدید منتشر کرد.

یک برنامه جدید کالیبراسیون HDR وجود دارد، و دسترسی به نوار بازی ایکس باکس با استفاده از کنترلر ایکس‌باکس، یک راه‌انداز سریع برای بازی‌ها و لانچرهای بازی‌های اخیر به ارمغان می‌آورد، بنابراین نیازی نیست که بین صفحه‌کلید/موس و یک کنترلر جابه‌جا شوید.

ویرایشگرهای ویدیو ممکن است از Clipchamp جدید که به عنوان یک برنامه صندوق ورودی به ویندوز 11 می آید قدردانی کنند. همچنین نوید بهبود تماس های ویدیویی از طریق دوربین جدید Windows Studio وجود دارد که ویژگی هایی مانند فوکوس صدا و تاری پس زمینه را ارائه می دهد.

قابل توجه ترین تغییراتی که این به روز رسانی به ارمغان می آورد در منوی استارت است که برخی از آنها کاربران سابق ویندوز 10 از دیدن آنها خوشحال خواهند شد: امکان کشیدن آیکون ها از منو و رها کردن آنها در نوار وظیفه و معرفی پوشه هایی که توسط کشیدن و رها کردن برنامه ها روی هم

کاربران همچنین می‌توانند با انتخاب فایل‌ها/برنامه‌های پین‌شده بیشتر، موارد توصیه‌شده بیشتر، یا پایبندی به طرح‌بندی پیش‌فرض، شخصی‌سازی بیشتری را به پانل منوی استارت اضافه کنند. مایکروسافت نیز وعده “جستجوی سریعتر و دقیق تر” را می دهد.

برخی از عناصر به روز رسانی بر روی بازی متمرکز شده است. مایکروسافت می‌نویسد که این به‌روزرسانی بهینه‌سازی‌های عملکردی را برای بهبود تأخیر و بازگشایی ویژگی‌هایی مانند HDR خودکار و نرخ رفرش متغیر برای بازی‌های پنجره‌دار DirectX 10 و DirectX 11 ارائه می‌کند—این ویژگی‌ها قبلاً فقط با بازی‌های تمام صفحه یا عناوین DirectX 12 در دسترس بودند. در مورد آن، به‌روزرسانی از DirectX 12 Ultimate و DirectStorage نیز پشتیبانی می‌کند.

بخونید:  نتفلیکس و آمازون درخواست‌های حذف DMCA را برای وب‌سایت‌های قانونی ارسال می‌کنند

این به روز رسانی امنیت ویندوز 11 را از طریق Smart App Control افزایش می دهد. بر اساس Windows Defender Application Control، با استفاده از مدل هوش مصنوعی بر اساس 43 تریلیون سیگنال امنیتی که روزانه جمع‌آوری می‌کند، سعی می‌کند پیش‌بینی کند که آیا یک برنامه ایمن است یا خیر – و به طور خودکار از باز شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین یک Microsoft Defender SmartScreen جدید وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات کاربری مایکروسافت خود را در یک برنامه مخرب یا وب‌سایت در معرض خطر وارد کنند.

به طور خلاصه: مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز 11 2022 را که به‌روزرسانی 22H2 نیز شناخته می‌شود، در بیش از 190 کشور آغاز کرده است. چندین ارتقاء و ویژگی های جدید را به جدیدترین سیستم عامل این شرکت معرفی می کند، از جمله منوی استارت به روز شده، جستجوی بهتر و فایل اکسپلورر اصلاح شده. مایکروسافت همچنین در حال اضافه کردن ابزارهای امنیتی بهبود یافته و متمرکز بر بازی به سیستم عامل است.

به روز رسانی 22H2 به File Explorer یک بازنگری اساسی می دهد. یک صفحه اصلی جدید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را برای دسترسی سریع پین کنید، شبیه به منوی استارت، و مایکروسافت در حال معرفی تب‌های شبیه به مرورگر است، هرچند که تا پایان اکتبر ارائه نمی‌شوند.

مایکروسافت می گوید که بازخورد کاربران را در مورد فرآیند تحویل به روز رسانی پذیرفته است. به‌روزرسانی‌های ویژگی اکنون کوچک‌تر شده‌اند. در مقایسه با ویندوز 11 21H2، حجم دانلود آپدیت جدید حدود 450 مگابایت کاهش یافته است، در حالی که زمان دانلود و نصب برای آپدیت های تجمعی ماهانه نیز کاهش یافته است. این شرکت افزود که اکنون نصب به‌روزرسانی را در زمان‌های خاصی از روز برنامه‌ریزی می‌کند که انجام این کار ممکن است منجر به انتشار کربن کمتر شود.

بخونید:  انویدیا در تابستان امسال کارت های RTX 4060، 4060 Ti، 4080 و 4090 را تقدیم می کند.



منبع