مایکروسافت در حال حاضر از سونی در افزایش قیمت کنسول های خود پیروی نخواهد کرد

از زمانی که اعلام شد مایکروسافت می تواند از سونی پیروی کند و قیمت کنسول های Xbox Series X/S خود را افزایش دهد، حدس و گمان هایی وجود دارد. این یک ترس منطقی است، اما این غول فناوری به WindowsCentral گفت که هیچ برنامه‌ای برای گران‌تر کردن ماشین‌هایش ندارد، اگرچه مطمئناً هیچ افزایشی در آینده را رد نکرد.

یکی از مایکروسافت ها گفت: “ما دائماً در حال ارزیابی تجارت خود هستیم تا گزینه های بازی عالی را به طرفداران خود ارائه دهیم. قیمت خرده فروشی پیشنهادی Xbox Series S ما 299 دلار (250 پوند، 499 دلار استرالیا) باقی می ماند. Xbox Series X 499 دلار (450 پوند، 749 دلار استرالیا) است.” سخنگو

خلاصه: تصمیم غافلگیرکننده سونی برای افزایش قیمت پلی‌استیشن 5 در خارج از ایالات متحده، سؤالاتی را در مورد اینکه آیا رقیب مایکروسافت در مورد دستگاه‌های Xbox Series X/S خود چنین اقدامی را انجام خواهد داد، ایجاد کرده است. خبر خوب این است که شرکت ردموند در حال حاضر برای افزایش قیمت برنامه‌ریزی نمی‌کند.

هزینه های مصرف کننده نیز باید در نظر گرفته شود. تورم و افزایش هزینه های زندگی بسیاری را وادار کرده است که قبل از خریدهای بزرگ و غیر ضروری دو بار فکر کنند، بنابراین یک سری Xbox گران تر می تواند تاثیر زیادی بر فروش داشته باشد. این امر به ویژه در مورد Xbox Series S با قدرت کمتر صدق می کند، که به لطف MSRP که 200 دلار کمتر از XBSX است، پرفروش ترین کنسول مایکروسافت در برخی بازارهای کلیدی بوده است.



منبع

با توجه به آشفتگی اقتصاد جهانی و افزایش تورم که هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد، سونی دیروز اعلام کرد که قصد دارد هزینه‌های اضافی را به مشتریان منتقل کند. این شرکت در حال افزایش قیمت پلی استیشن 5 با 20 دلار به 80 دلار در سراسر اروپا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی است، اگرچه ایالات متحده تحت تأثیر قرار نگرفته است.

سری Xbox پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری در ایالات متحده در اوایل سال جاری بود که بخشی از آن به دلیل مشکلات در دسترس بودن PS5 بود. با این حال، حدود 16 میلیون محموله در سراسر جهان از 22 میلیون محموله رقیب خود عقب‌تر است – پلی استیشن مدت‌هاست که محبوب‌تر از Xbox در اکثر مناطق خارج از ایالات متحده بوده است.

سری Xbox مانند PS5 از سخت افزار مبتنی بر Zen 2/RDNA 2 استفاده می کند. مایکروسافت بدون شک با افزایش هزینه‌های تولید/تدارکات مشابه سونی مواجه است، اما این شرکت احتمالاً می‌داند که می‌تواند با امتناع از افزایش قیمت کنسول‌هایش امتیاز کسب کند.