مایکروسافت قصد دارد دوباره ماکروهای آفیس را به طور پیش فرض مسدود کند

ماکروها مفید هستند زیرا می توانند برخی از فرآیندها را در برنامه های آفیس خودکار کنند. با این حال، ماکروهای موجود در فایل‌های آنلاین می‌توانند بردار بدافزار و باج‌افزار باشند. مایکروسافت در ماه فوریه شروع به مسدود کردن آنها در فایل‌های غیرقابل اعتماد کرد، اما در اوایل ژوئن بدون هشدار قبلی آنها را از حالت انسداد خارج کرد.

کاربران می توانند از قبل با فعال کردن خط مشی برای مسدود کردن ماکروها، این معیار امنیتی را فعال کنند. کاربران و کسب‌وکارها می‌توانند قفل ماکروها را به روش‌های مختلفی باز کنند، مانند تغییر ویژگی‌های فایل، تعیین مکان‌های شبکه به‌عنوان مورد اعتماد، استفاده از PowerShell، یا حذف «مارک وب» از یک فایل. مایکروسافت نحوه انجام این کار را برای فایل‌های اینترنت، فایل‌های OneDrive، فایل‌های SharePoint و فایل‌های موجود در شبکه‌های محلی توضیح می‌دهد.



منبع چه اتفاقی افتاده؟ مایکروسافت ماه هاست که در حال برنامه ریزی برای مسدود کردن ماکروهای موجود در فایل های آفیس دانلود شده به عنوان یک اقدام امنیتی است، اما همچنان در این روند با موانعی روبرو شده است. این هفته، این شرکت برنامه های خود را تکرار کرده است، بهتر است آنچه را که انجام می دهد و کاربران باید در پاسخ به آن انجام دهند.

از هفته آینده، مایکروسافت آفیس ماکروهای موجود در فایل‌های دانلود شده از اینترنت را به‌طور پیش‌فرض مسدود می‌کند. این سیاست جدید از 27 ژوئیه به عنوان یک اقدام امنیتی اجرا می شود، اما این شرکت تلاش بیشتری برای توضیح تصمیم خود در این هفته می کند.

بخونید:  تریلر فیلم Gran Turismo، گیمری را که به یک مسابقه‌دهنده حرفه‌ای تبدیل شده بود، نشان می‌دهد

یکی از سخنگویان گفت که این تغییر به دلیل بازخوردها رخ داده است و باعث شد برخی گمانه زنی کنند که مایکروسافت به کاربرانی که شکایت داشتند، ندانستن چرا ماکروهای آنها کار نمی کنند، تسلیم شد. این هفته، این شرکت اسنادی را منتشر کرد که از بازگرداندن انسداد پیش‌فرض خبر داد و دلیل آن را به طور گسترده توضیح داد.

مایکروسافت علاوه بر توضیح دقیق درباره افرادی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند (هرکسی که از Word، Access، Excel، PowerPoint و Visio در ویندوز استفاده می‌کند)، دستورالعمل‌هایی برای آماده‌سازی برای تغییر و فعال کردن ماکروها فقط در فایل‌های مورد اعتماد ارائه می‌کند.