مایکروسافت می‌گوید ناظر بریتانیا که قرارداد Activision را بررسی می‌کند، تحت تأثیر سونی است

ماه گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نگران این است که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌تواند منجر به نگرانی‌های رقابتی در صنعت بازی‌های ویدیویی شود. رگولاتور گفت که اگر مایکروسافت پیشنهادی برای کاهش این نگرانی ها ارائه نکند، CMA مرحله 2 توسعه یافته ای از تحقیقات خود را باز خواهد کرد که در آن خرید با نظارت بیشتری روبرو خواهد شد.

پس از اینکه سونی در گذشته نگرانی هایی را در مورد CoD مطرح کرد، مایکروسافت مجبور شد از قرارداد Activision Blizzard دفاع کند. سازنده ویندوز قول داده است که سه بازی بعدی این سری که شامل CoD: Modern Warfare II می‌شود، بر روی پلی‌استیشن عرضه خواهد شد و در آن زمان قرارداد Activision با سونی به پایان می‌رسد. جیم رایان، مدیر عامل پلی استیشن، این پیشنهاد را “در بسیاری از سطوح ناکافی” خواند.

بزرگترین مشکل سونی با قرارداد مایکروسافت، آینده Call of Duty است. شرکت ردموند می‌گوید سونی اهمیت این سری را به‌طور قابل‌توجهی اغراق می‌کند و از دست دادن یک فرنچایز، سلطه غول ژاپنی را به چالش نمی‌کشد. این اضافه می‌کند که قرار دادن Call of Duty در سرویس Game Pass خود تضمینی برای فروش بیشتر کنسول‌های ایکس باکس نیست. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، قبلاً تأیید کرده بود که بازی‌های Activision Blizzard مانند Call of Duty، Overwatch و Diablo در صورت تکمیل قرارداد، به Game Pass ختم می‌شوند.

مایکروسافت تصمیم گرفت هیچ راه حلی برای CMA ارائه نکند که منجر به بررسی فاز 2 شد. همانطور که Ars Technica اشاره می کند، ممکن است منجر به ممنوعیت ادغام یا الزام به فروش برخی از بخش های تجارت شود. CMA امروز متن کامل (PDF) تصمیم خود را منتشر کرد، که واکنش گزنده ای را از سوی مایکروسافت به همراه داشت که در آن مدعی شد رگولاتور “بر اظهارات خود خدمت سونی” تکیه کرده و شکایات رقیب خود را بدون “سطح مناسب” پذیرفته است. بررسی انتقادی.”

بخونید:  Spotify 6 درصد از مشاغل را در آخرین موج اخراج های فنی کاهش می دهد

از آنجایی که مایکروسافت همچنان باید علاوه بر بریتانیا، تنظیم‌کننده‌های سایر نقاط جهان را نیز مماشات کند، مشترکین Game Pass که امیدوارند CoD را به عنوان بخشی از اشتراک خود ببینند، ممکن است بخواهند قبل از هیجان‌زده شدن کمی صبر کنند.



منبع

مایکروسافت در پاسخ خود گفت: “در حالی که ممکن است سونی از افزایش رقابت استقبال نکند، توانایی سازگاری و رقابت را دارد. گیمرها در نهایت از این افزایش رقابت و انتخاب سود خواهند برد.” سونی می‌گوید این معامله برای رقابت بد، برای صنعت بازی و برای خود گیمرها بد است.

به طور خلاصه: حماسه ادامه دار خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت هیچ نشانه ای از پایان به زودی نشان نمی دهد. آخرین جدال شامل تحقیقات ناظر بریتانیا در مورد معامله 69 میلیارد دلاری است که ردموندی می گوید که تحت تأثیر سونی قرار گرفته است.