مایکروسافت FTC را در دادگاه فدرال شکست داد و مجوز خرید Activision Blizzard را به دست آورد.

همچنین بخوانید: رگولاتورهای ایالات متحده دستوری برای جلوگیری از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت صادر کردند.

چه اتفاقی افتاده؟ در یک تصمیم تاریخی، دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا، درخواست کمیسیون تجارت فدرال علیه خرید Activision مایکروسافت را رد کرد. این حکم درست به موقع صادر می شود، زیرا مهلت ادغام در 18 جولای نزدیک است.

کورلی نوشت: “مسئولیت این دادگاه در این پرونده محدود است. باید تصمیم بگیرد که با وجود این شرایط فعلی، ادغام باید متوقف شود – شاید حتی خاتمه یابد – تا حل و فصل اقدامات اداری FTC.” “به دلایلی که توضیح داده شد، دادگاه دریافته است که FTC احتمال برتری در ادعای خود را نشان نداده است. این ادغام عمودی خاص در این صنعت خاص ممکن است به طور قابل توجهی رقابت را کاهش دهد. برعکس، شواهد ثبت شده حاکی از دسترسی بیشتر مصرف کنندگان به Call of است. وظیفه و سایر محتوای اکتیویژن. بنابراین، درخواست دستور مقدماتی رد می شود (تاکید از اوست).

همچنین بخوانید: FTC از مایکروسافت در تلاش برای جلوگیری از خرید Activision شکایت کرد

حکم روز سه‌شنبه قاضی ژاکلین اسکات کورلی اذعان می‌کند که معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری «شایسته بررسی» است، اما FTC نتوانست دلیل کافی برای توقف خرید در حالی که اقدامات نظارتی خود را به پایان رساند، ارائه کند. کورلی اشاره می کند که مایکروسافت بارها متعهد شده است که بازی های اکتیویژن را بر روی پلتفرم های دیگر منتشر کند و آنها را در خدمات بازی های ابری برای آینده قابل پیش بینی عرضه کند.

بخونید:  تور آزمایشگاه AMD پلتفرم آزمایشی AM5 "بی نهایت قابل انباشته شدن" را برجسته می کند

علی‌رغم هزینه‌های ادغام، این برد باید به مایکروسافت اجازه دهد تا استودیوهای بیشتری را زیر چتر خود متمرکز کند و از آنها برای تولید محتوای انحصاری‌تر برای کنسول‌های سری Xbox به غیر از Call of Duty استفاده کند. با این حال، عناوین قاتل موجود، مانند بازی‌های بعدی Diablo، WoW یا Destiny، احتمالاً در هیچ بازه زمانی که می‌تواند به رقیب اصلی آن، سونی آسیب برساند، عرضه نخواهد شد – حداقل در این نسل.



منبع

بر اساس گزارش Investopedia، اگرچه این معامله نزدیک به 70 میلیارد دلار رکوردشکنی برای صنعت بازی های ویدیویی است، اما از دستیابی به پنج خرید بزرگ تاریخ فاصله دارد. رتبه اول به خرید Mannesmann توسط Vodafone در سال 1999 به مبلغ 180.95 میلیارد دلار رسید. ارزش این ادغام در اقتصاد امروزی حدود 335 میلیارد دلار خواهد بود.

این حکم به این معنی است که مایکروسافت و اکتیویژن در نهایت می توانند با وجود نگرانی های FTC، ادغام خود را تکمیل کنند. کمیسیون می‌تواند قبل از 18 ژوئیه درخواست تجدیدنظر کند، اما این یک تلاش درود مری برای لغو در این مرحله است. اگرچه، تنظیم‌کننده تجارت هنوز می‌تواند خرید کامل شده را حتی سال‌ها پس از امضای قرارداد خنثی کند، اما این فرآیندی است که به ندرت دنبال می‌شود. مایکروسافت باید آشکارا قوانین ضد انحصار را زیر پا بگذارد تا کمیسیون را وادار به درخواست انحلال کند.

FTC در ماه گذشته درخواست دستوری را ارائه کرد تا در حالی که پرونده را ارزیابی می کند و تصمیم می گیرد، معامله را متوقف کند. اساساً، کمیسیون از دادگاه فدرال درخواست کرد که فروش را که قرار بود طی هفت روز نهایی شود، متوقف کند، زیرا آماده تأیید یا رد ادغام نبود.

بخونید:  روسیه قبل از شروع تحریم ها چند SoC بازوی 48 هسته ای شگفت انگیز ساخت

قاضی کورلی گفت که این “مسئولیت” دادگاه او است که تشخیص دهد آیا جلوگیری از خرید تضمینی و به نفع مصرف کننده است یا خیر. به نظر او، FTC شواهد کافی مبنی بر اینکه مایکروسافت رقابت را در صورت اجازه کامل کردن معامله محدود خواهد کرد، ارائه نکرد.

جمع کردن پنج ادغام بزرگ (تعدیل شده بر اساس تورم) عبارتند از:

  • خرید تایم وارنر توسط America Online در سال 2000 به قیمت 165 میلیارد دلار (297 میلیارد دلار)
  • خرید دوپونت توسط داو کمیکال به مبلغ 130 میلیارد دلار (169 میلیارد دلار) در سال 2015
  • Anheuser-Busch میلر را در سال 2016 به قیمت 104 میلیارد دلار (134 میلیارد دلار) خریداری کرد.
  • Verizon Communications در سال 2013 Verizon Wireless را از Vodaphone به مبلغ 87 میلیارد دلار (115 میلیارد دلار) خریداری کرد.

مایکروسافت هنوز باید با سازمان رقابت و بازار بریتانیا مبارزه کند. با این حال، در حال حاضر در حال مذاکره با تنظیم کننده برای دستیابی به یک سازش دوستانه است.