مایکروسافت Lumenisity را خریداری می کند تا فناوری فیبر هسته توخالی را به ابر Azure بیاورد

کابل های HCF ترکیبی از فیبرهای نوری و کابل های کواکسیال هستند. طراحی اختصاصی Lumenisity با یک هسته توخالی پر از هوا که توسط حلقه ای از لوله های شیشه ای احاطه شده است، فناوری پایه را بهبود می بخشد. نور می‌تواند سریع‌تر از شیشه در هوا حرکت کند، و آزمایش اخیر Comcast نشان داد که چگونه یک رشته از HCF Lumenisity می‌تواند نرخ داده‌ای را از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه تا ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد.

گروه BT – که قبلا به عنوان مخابرات بریتانیا شناخته می شد – فناوری Lumenisity را نیز آزمایش کرد و در مقایسه با فیبر سنتی کاهش احتمالی تاخیر را تا 50٪ یافت. علاوه بر این، euNetworks Fiber UK در حال حاضر در حال آزمایش کابل های HCF برای تامین نیازهای شبکه بورس لندن است.

Lumenisity، شرکتی که مبتنی بر نسل جدید راه حل های شبکه فیبر هسته توخالی (HCF) است، توسط مایکروسافت به مبلغ نامشخصی خریداری شده است. طبق اعلام رسمی ردموند، فیبرهای HCF برای گسترش توانایی این شرکت برای بهینه‌سازی زیرساخت ابری جهانی برای مشتریانی که نیاز به تأخیر و الزامات امنیتی سخت‌گیرانه‌تری دارند، استفاده خواهد شد.

مایکروسافت گفت که طراحی اختصاصی کابل ها همچنین امنیت و تشخیص نفوذ را برای دولت فدرال و محلی در سراسر جهان فراهم می کند. ردموند اظهار داشت که برای کاربردهای بهداشتی، کابل‌های HCF می‌توانند حجم بیشتری از مجموعه داده‌ها را در خود جای دهند، بنابراین بازیابی، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی تصویر پزشکی در فضای ابری را تسریع می‌کنند.

چرا مهم است: فیبرهای هسته توخالی (HCF) به خودی خود راه حل جدیدی نیستند، اما طراحی خلاقانه ای که توسط استارتاپ مستقر در بریتانیا طراحی شده است، Lumenisity این فناوری دهه 90 را به سطح بعدی می رساند. مایکروسافت اکنون بیشترین بهره را از آن خواهد برد و پلتفرم ابری خود را برای مشتریان حرفه ای و دولتی به طور یکسان بهینه می کند.

بخونید:  گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که گوشی‌های پیکسل را به دوربین داش‌کم تبدیل می‌کند
Lumenisity در سال 2017 به عنوان انشعابی از مرکز تحقیقات اپتوالکترونیک (ORC) در دانشگاه ساوتهمپتون برای تجاری سازی پیشرفت ها در توسعه فیبر نوری توخالی تاسیس شد. این شرکت برنده جایزه بهترین محصول الیافی در کنفرانس اروپایی در نمایشگاه ارتباطات نوری (ECOC) شد و به تازگی ساخت یک مرکز تولیدی 40000 فوت مربعی را در Romsey، انگلستان به پایان رسانده است.



منبع

به گفته مایکروسافت، راه حل های HCF در واقع می تواند مزایای قابل توجهی برای طیف وسیعی از صنایع از جمله مراقبت های بهداشتی، خدمات مالی، تولید، خرده فروشی و دولت داشته باشد. کابل‌های HCF Lumenisity می‌توانند تراکنش‌های پرسرعت، با افزایش پهنای باند و ارتباطات با ظرفیت بالا را ارائه دهند.

کابل‌های لومنیسیتی مزایای قابل‌توجهی نسبت به کابل‌های فیبر نوری سنتی دارند که با هسته جامد شیشه‌ای ساخته می‌شوند، از جمله: افزایش سرعت کلی و تأخیر کمتر چون نور 47 درصد سریع‌تر از شیشه‌های سیلیکا استاندارد حرکت می‌کند. افزایش امنیت و تشخیص نفوذ به دلیل ساختار داخلی نوآورانه Lumenisity. هزینه های پایین تر و بهبود کیفیت شبکه به دلیل حذف غیرخطی فیبر و طیف گسترده تر. پتانسیل برای از دست دادن سیگنال بسیار کم که امکان استقرار در فواصل طولانی‌تر را بدون تکرارکننده فراهم می‌کند.