متا اولین کاهش درآمد را ثبت کرد. کسب و کار metaverse دوباره تقریباً 3 میلیارد دلار ضرر می کند

علیرغم تلفات مستمر، ایمان زاکربرگ به متاورژن متزلزل نیست. در واقع، مدیر عامل در حال دوبرابر کردن این منطقه است. او گفت: «با توجه به برخی از محدودیت‌های محصول و کسب‌وکار که اکنون با آن مواجه هستیم، احساس می‌کنم اکنون با شدت بیشتری احساس می‌کنم که این پلتفرم‌ها صدها میلیارد دلار – اگر نه تریلیون‌ها در طول زمان – باز خواهند کرد.»

این یک سه ماهه سخت دیگر برای آزمایشگاه واقعیت بود. این بخش بر روی سخت‌افزار و آرزوهای متا متا تمرکز داشت. در سه ماهه اول سال 2022، 2.96 میلیارد دلار کاهش یافت و علیرغم افزایش درآمد 48 درصدی در سال به 452 میلیون دلار، در سه ماهه دوم 2.8 میلیارد دلار از دست داد و به 10.2 میلیارد دلاری که در طول سال 2021 خونریزی کرد، اضافه کرد. اخیراً شنیدیم که آزمایشگاه های واقعیت در حال کاهش هستند. پروژه‌های جدید از جمله ساعت هوشمند با دوربین دوگانه، اما ممکن است برای جلوگیری از ضرر بیشتر آن در سال 2022 نسبت به سال گذشته کافی نباشد.

چه اتفاقی افتاده؟ سال بد متا هیچ نشانه ای از بهبود نشان نمی دهد. پس از گزارش اولین کاهش تعداد کاربران خود در ماه فوریه، این شرکت مادر فیس بوک به تازگی اولین بار را به ثبت رسانده است: کاهش درآمد سه ماهه سال به سال. بخش پشت پروژه متاورس خود نیز نمایش ضعیفی داشت و تقریباً 3 میلیارد دلار برای دومین سه ماهه متوالی از دست داد.

گزارشی از اوایل این هفته نشان داد که متا در حال معرفی «اولویت‌بندی بی‌رحمانه» و «استانداردهای عملکرد اصلاح‌شده» است که شامل تعقیب کارکنان با عملکرد پایین و متوسط ​​و «انتقال» (اخراج) آنها از شرکت است. یک نفر معتقد است تا 10 درصد از کارگران ممکن است شغل خود را از دست بدهند. علاوه بر این، متا با یک دعوی حقوقی علامت تجاری از یک شرکت دیگر که متا نیز نامیده می شود، برخورد می کند.

بخونید:  دانلود TeamSpeak 3.6.0 | TechSpot



منبع

مانند توییتر و اسنپ که نتایج مالی ناامیدکننده مشابهی را تجربه کردند، اقتصاد متزلزل، رقابت TikTok و کاهش سرعت صنعت تبلیغات به عنوان عوامل پشت سر این نتایج ذکر شده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت در تماسی با سرمایه گذاران گفت: به نظر می رسد که ما وارد یک رکود اقتصادی شده ایم که تأثیر گسترده ای بر تجارت تبلیغات دیجیتال خواهد داشت. به نظر می رسد وضعیت بدتر از یک ربع قبل است.»

زاکربرگ بار دیگر ویژگی ضد ردیابی تبلیغات اپل را که در iOS 14 معرفی شد، به عنوان یک مشکل مهم با میانگین قیمت هر تبلیغ 14 درصد کاهش داد. فیس بوک در سال 2020 تبلیغات تمام صفحه ای را در اعتراض به اقدام اپل و ادعای این که این تغییر باعث نابودی مشاغل کوچک می شود، منتشر کرد.

گزارش متا در همان روز منتشر شد که FTC اعلام کرد که به دنبال جلوگیری از خرید Within Unlimited، خالق برنامه تمرین واقعیت مجازی Supernatural است.

چشم انداز متا برای بقیه سال تصویر بهتری را نشان نمی دهد. این موسسه درآمد سه ماهه سوم را بین 26 تا 28.5 میلیارد دلار پیش بینی می کند که کمتر از 30.52 میلیارد دلار پیش بینی تحلیلگران است.

گزارش درآمد متا نشان می دهد که در سه ماهه آوریل تا ژوئن 28.8 میلیارد دلار درآمد داشته است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1 درصد کاهش یافته است، اولین باری است که متا/فیس بوک از زمان عرضه عمومی کاهش درآمد داشته است. این رقم همچنین کمتر از انتظارات 28.92 میلیارد دلاری تحلیلگران بود. در همین حال، درآمد خالص با 36 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 6.7 میلیارد دلار رسید.

بخونید:  اپل در حال توسعه سیستمی برای به روز رسانی آیفون ها در حالی است که هنوز در جعبه هستند