متا هدست 1500 دلاری Quest Pro VR را راه اندازی کرد که برای کار در متاورس طراحی شده است

Meta Quest Pro اولین دستگاهی است که از پلتفرم کاملاً جدید Qualcomm Snapdragon XR2 + Gen 1 استفاده می کند که طبق گزارشات، 50 درصد قدرت پایدار بالاتر و 30 درصد عملکرد حرارتی بهبود یافته را در مقایسه با چیپست Quest 2 ارائه می دهد. همچنین دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

تصویر بزرگ: Quest Pro جدید متا یک هدست VR/MR سطح بالا است که برای موارد استفاده حرفه ای ایده آل است. کاربران می‌توانند از آن برای تجسم مدل‌های سه‌بعدی محصولات، ایجاد «صفحه‌نمایش» مجازی در فضای کاری واقعی در صورت نیاز، تعامل و همکاری مؤثر با همکاران راه دور و موارد دیگر استفاده کنند. همچنین با برنامه‌ها و بازی‌های Quest 2 سازگار است.

Quest Pro همچنین دارای پنل های نمایشگر جدید و بهبود یافته است. دو صفحه نمایش LCD از فناوری محلی کم نور و نقطه کوانتومی استفاده می کنند که هر کدام دارای وضوح 1800 × 1920 و حداکثر نرخ تجدید 90 هرتز هستند. متا ادعا می‌کند که لنزهای جدید وضوح را بهبود می‌بخشند و عمق کمتری دارند، که به هدست اجازه می‌دهد نمای عینکی باریک‌تری داشته باشد. با این حال، عمر باتری ضربه می زند. کاربران تنها می توانند به جای دو تا سه ساعت شارژ Quest 2، انتظار یک تا دو ساعت استفاده از آن را داشته باشند.

Quest Pro با یک جفت کنترلر Quest Touch Pro همراه است که هر کدام شامل سه حسگر داخلی است که به ردیابی موقعیت آنها بدون نیاز به خط دید هدست کمک می کند. آنها همچنین دارای قابلیت های لمسی بهبود یافته و قابلیت های جدید هستند، مانند سنسور فشار برای استراحت انگشت شست تا امکان حرکتی طبیعی مانند نیشگون گرفتن را فراهم کند.

بخونید:  Paint.NET 5.0 Download | TechSpot

Meta Quest Pro امروز برای پیش‌خرید با قیمت 1499.99 دلار در دسترس است و ارسال آن از 25 اکتبر آغاز خواهد شد.



منبع

در Meta Connect 2022، مارک زاکربرگ از جدیدترین هدست واقعیت مجازی این شرکت، Quest Pro، رونمایی کرد. این یک هدست مستقل است، درست مانند Quest 2 که چند سال پیش عرضه شد، به این معنی که نیازی به اتصال به رایانه شخصی یا کنسول ندارد.

دارای پنج حسگر خارجی است که به کاربران یک نمای رنگی با وضوح بالا از محیط اطراف خود ارائه می دهد و بنابراین تجربه های واقعیت ترکیبی را امکان پذیر می کند. پنج حسگر داخلی دیگر چشم‌ها و حالات چهره کاربر را ردیابی می‌کنند و امکان استفاده از رندر فوودار و طبیعی‌تر به نظر رسیدن آواتارها را می‌دهند. متا ادعا می کند که تصاویر صورت و چشمان شما روی هدست باقی می مانند و با برنامه های شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شوند.