متا کارمندان خود را به دلیل دریافت رشوه برای ربودن حساب ها و کمک به دیگران برای بازیابی حساب ها اخراج می کند


یک سیب زمینی داغ: کارمندان و پیمانکاران متا مدتی است که به یک سیستم داخلی برای بازیابی حساب های کاربری دسترسی دارند. استقرار این ابزار در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و به کاربران بیشتری مجوز می دهد. اکنون، به نظر می رسد که این شرکت در حال سرکوب دسترسی است. یکی از دلایل ممکن است سوء استفاده از خدمات مشتریان فیس بوک باشد.

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که منابع ناشناس ادعا می کنند که متا بیش از دوجین کارمند و پیمانکار را به دلیل تصاحب نامناسب حساب های کاربری در سال گذشته اخراج یا تنبیه کرده است. در برخی موارد، هکرها به افراد با دسترسی به حساب کاربری رشوه می‌دهند.

وقتی اکثر مردم به سرقت حساب فکر می کنند، احتمالاً تصور می کنند هکرها از تاکتیک هایی مانند فیشینگ، بدافزارها و مهندسی اجتماعی استفاده می کنند. با این حال، روش دیگر شامل رشوه دادن به کارمندان یا پیمانکاران برای ربودن حساب های هدفمند است.

برخی از حوادث شامل کارمندان یا پیمانکاران، از جمله نگهبانان امنیتی، کمک به دوستان یا اعضای خانواده در بازیابی حساب‌های فیس‌بوک یا اینستاگرام خود پس از اینکه خدمات مشتریان متا مفید نبود. علاوه بر این، برخی از افراد پس از ترک شرکت، دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم به ابزارهای داخلی متا را حفظ کردند که از آن برای دسترسی به حساب های کاربری استفاده می کردند.

در یک مثال، یک پیمانکار امنیتی که متا در سال 2021 او را اخراج کرد، ظاهراً به دیگران کمک کرد تا حساب‌های اینستاگرام را پس از خروج او از شرکت ربودند. پیمانکار سابق ادعا می کند که او تنها به بازیابی حدود 20 دوست و اعضای خانواده کمک کرده است تا دوباره به پروفایل های قفل شده خود دسترسی پیدا کنند. متا او را از فیس بوک و اینستاگرام محروم کرد و او را به دلیل نقض قانون فدرال کلاهبرداری و سوء استفاده رایانه ای متهم کرد.

واسطه‌ها همچنین برای کمک به ربودن یا بازیابی حساب‌ها با استفاده از اتصالات به کارکنان، از مشتریان پول گرفته‌اند که برخلاف شرایط خدمات متا است. یک مدل اورنج کانتی برای بازیابی اکانت اینستاگرام و 650 هزار فالوورش به یک واسطه 7000 دلار پرداخت کرد.

در قلب این موضوع یک ابزار متا به نام عملیات آنلاین (به طعنه به اختصار Oops) وجود دارد. Oops یک مکانیسم بازیابی حساب کاربری آخرین راه حل است و برای حساب های فیس بوک و اینستاگرام در نظر گرفته نشده است. متا تنها قرار است از Oops برای کمک به چهره های عمومی، افراد مشهور، شرکای تجاری یا دوستان و خانواده کارمندان استفاده کند.

کارمندان با وارد کردن یک آدرس ایمیل مرتبط با حساب بازنشانی، و سپس شناسایی دارنده حساب مورد نظر، یک گزارش Oops ارسال می کنند. سپس سیستم درخواست را به تیم پشتیبانی متا ارسال می کند که مورد به مورد آن را رسیدگی می کند.

استفاده از Oops با رشد نیروی کار متا افزایش یافته است. بین سال‌های 2017 تا 2020، تعداد وظایف Oops بیش از دو برابر شد و از 22000 به 50270 رسید. اگر منابع صحیح باشند، به نظر می‌رسد متا در این وضعیت فرو می‌رود.



منبع