محموله‌های تبلت و کروم‌بوک همچنان عادی می‌شوند

پذیرش کروم در طول همه گیری همه گیر رشد کرد زیرا نیاز به یادگیری از راه دور برنامه های مدارس را برای رسیدن به نسبت 1:1 کامپیوتر به دانش آموز تسریع کرد. جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات ردیاب‌های دستگاه‌های متحرک و مصرف‌کننده IDC، گفت: «این نسبت احتمالاً در آینده نیز حفظ خواهد شد و حتی اگر محموله‌های رایانه‌های شخصی در دسته‌های دیگر کاهش یابد، کروم در این سطوح بالا ادامه خواهد داد».

شاید اینطور به نظر نرسد، اما با توجه به مسائل ژئوپلیتیکی، نگرانی های تورم و ادامه محدودیت های کووید در چین، بازار تبلت ها بهتر از حد انتظار عمل کرد.

Anuroopa Nataraj، یک تحلیلگر ارشد تحقیقاتی با ردیاب‌های دستگاه‌های مصرفی IDC، گفت: عوامل متعددی به نفع تبلت‌ها کار می‌کنند، از جمله تقاضای مداوم برای جایگزین‌های ارزان‌تر برای رایانه‌های شخصی و تکثیر دستگاه‌های جداشدنی ارزان‌قیمت از تازه واردان در منطقه آسیا/اقیانوسیه.

رشد محموله تبلت ها در سه ماهه دوم سال 2022 ثابت بود، اما داستان برای کروم بوک ها حتی بدتر است، زیرا در سه ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان فروش به شدت کاهش یافته است.

بر اساس گزارش شرکت بین المللی داده (IDC) در سه ماهه جهانی ردیاب دستگاه محاسباتی شخصی، محموله های جهانی تبلت در سه ماهه دوم مجموعاً 40.5 میلیون دستگاه بوده است. این نشان دهنده رشد سال به سال فقط 0.15 درصد بر اساس داده های اولیه است و نتیجه استقرار نرم تر در پروژه های آموزشی و همچنین فروش های تبلیغاتی متعدد مانند Amazon Prime Day است.

اعتبار تصویر: آنته لوسینا، تایلر فرانتا

بخونید:  هس: از هر سه کارشناس فناوری اطلاعات، یک نفر نقض اطلاعات را پنهان کرده است



منبع

برداشت سردبیر: فروش لوازم الکترونیکی مصرفی به طور کلی در طول همه گیری همه گیر افزایش یافت زیرا مردم به دنبال سرگرمی خود در هنگام اوج سفارشات در خانه بودند. مردم همچنین برای دفاتر کار موقت از خانه کامپیوتر می خریدند. این رفتار بی‌سابقه خرید قرار نبود برای همیشه دوام بیاورد و اکنون که اوضاع شروع به بازگشت به حالت عادی کرده است، شاهد بازگشت هزینه‌ها – و بنابراین، محموله‌ها – از استراتوسفر هستیم.

در همین حال، محموله‌های کروم بوک به کاهش ادامه داد. داده های اولیه IDC نشان می دهد که محموله ها در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 51.4 درصد کاهش یافته و به شش میلیون دستگاه رسیده است. چنین کاهش‌هایی پیش‌بینی می‌شد زیرا موجودی مازاد هنوز در حال پاک‌سازی است و تقاضا در میان مشتریان آموزشی کاهش یافته است. با این حال، حجم محموله‌ها بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است و فرصت‌های بیشتری وجود دارد.