محموله های ویفر سیلیکونی در سه ماهه اول سال 2023 کاهش شدیدی را تجربه کردند

داده‌های بازار ارائه‌شده توسط SEMI SMG شامل ویفرهای سیلیکونی صیقلی مانند ویفرهای سیلیکونی آزمایشی و اپیتاکسیال و ویفرهای سیلیکونی غیر صیقلی است که برای کاربران نهایی ارسال می‌شوند – یعنی تولیدکنندگان پردازنده، تراشه و DIMM. SEMI SMG برای “تسهیل تلاش های جمعی” در مورد مسائل مربوط به صنعت سیلیکون، از جمله توسعه اطلاعات بازار و آمار در مورد روندهای جاری بازار، کار می کند.

از آنجایی که محموله‌های تراشه‌های کامپیوتری، گوشی‌های هوشمند و ماژول‌های DRAM به حجم معمول قبل از همه‌گیری بازگشته‌اند، صنعت فناوری پیشرفته نتایج تجاری منفی‌تری را ثبت می‌کند. تولیدکنندگان ویفر سیلیکونی نیز از شرایط جدید بازار رنج می برند، حتی اگر این فقط یک خبر بد در کل صنعت تولید نیست.

SEMI SMG نشان می دهد که چگونه ویفرهای سیلیکونی مصالح ساختمانی اساسی برای نیمه هادی ها هستند، که به نوبه خود بلوک اصلی ساختمان برای “تقریبا همه کالاهای الکترونیکی” از جمله رایانه ها، لوازم مخابراتی و سایر محصولات الکترونیکی مصرفی هستند. دیسک‌های گرد نازک «خیلی مهندسی‌شده» در قطرهای بین 1 اینچ تا 12 اینچ تولید می‌شوند و به عنوان ماده زیرلایه‌ای عمل می‌کنند که اکثر دستگاه‌ها یا تراشه‌های نیمه‌رسانا روی آن‌ها ساخته می‌شوند.

Anna-Riikka Vuorikari-Antikainen، رئیس SEMI SMG، گفت که کاهش محموله های ویفر سیلیکونی “منعکس کننده نرم شدن تقاضای نیمه هادی ها از اوایل امسال است.” Vuorikari-Antikainen گفت تراشه های حافظه و دستگاه های الکترونیکی مصرفی بیشترین کاهش تقاضا را داشته اند، در حالی که کاربردهای خودرویی و صنعتی پایدارتر هستند.

در متن: پس از برخورداری از درآمدهای استثنایی از یک بازار متورم مصنوعی در طول همه‌گیری COVID-19، شرکت‌ها اکنون از کاهش تجارت فناوری برای مشتریان و مشتریان شرکت‌ها ابراز تاسف می‌کنند. تقاضا دیگر وجود ندارد، حتی اگر سال آینده اوضاع بهتر شود.

بخونید:  خرده‌فروش معتبرترین کارت‌های گرافیک و مادربردها، زمان‌های فرآیند گارانتی را نشان می‌دهد

بر اساس گزارش SEMI Silicon Manufacturers Group (SMG)، یک انجمن صنعتی که اطلاعات و آمار بازار را در مورد صنعت سیلیکون و بازار نیمه هادی ارائه می دهد، محموله های ویفر سیلیکونی در سراسر جهان برای سه ماهه اول سال 2023 به 3265 میلیون اینچ مربع (-9.0٪) کاهش یافته است. تا سه ماهه چهارم سال 2022. نسبت به سال گذشته، بازار ویفر سیلیکونی از 3679 میلیون اینچ مربع ثبت شده در سه ماهه اول 2022 – 11.3 درصد کاهش یافت.

انجمن صنعت هیچ پیش‌بینی برای عملکرد سه ماهه آینده (مورد انتظار) ارائه نکرد، در حالی که تحلیلگران شخص ثالث در حال حاضر مشغول خواندن نشانه‌های درون گوی بلورین خود در مورد بازگشت احتمالی بازار هستند. طبق پیشگویی های گارتنر، نوری در انتهای تونل وجود دارد زیرا درآمد تراشه ها باید در سال 2024 به رشد بازگردد.



منبع