«…البته باید به همه سخنان نفرت انگیز نگاه کرد [on Twitter] و پتانسیل ایجاد آسیب به همان اندازه که خوب است. ایگر گفت: ما در دیزنی مشغول تولید سرگرمی هستیم – کاری جز خوب انجام نمی دهیم.
در متن: چرخه اخبار این روزها مملو از داستان های جنگ حقوقی ایلان ماسک با توییتر پس از خرید رها شده او از این شرکت است، اما ثروتمندترین مرد جهان اولین کسی نبود که اقدام به خرید توییتر کرد. دیزنی آماده بود تا این شرکت را در سال 2016 بخرد. در نهایت تصمیم گرفت پیشنهادی ارائه نکند، اگرچه تغییر نظر کاملاً به تعداد حساب های جعلی آن مربوط نمی شد. با این حال، مدیرعامل سابق دیزنی میگوید «بخش قابل توجهی» از کاربران توییتر واقعی نیستند، که باید ایلان ماسک را خوشحال کند.
تیم حقوقی ماسک در حال حاضر از یک قاضی درخواست می کند تا اجازه دهد ادعای یک افشاگر به شکایت وی اضافه شود. توییتر همچنان ادعا می کند که ماسک از پشیمانی خریدار پس از ناکامی در انجام بررسی های لازم رنج می برد. این شرکت استدلال می کند که اعتقاد او به آغاز جنگ جهانی سوم نیز او را از معامله منصرف کرده است.
سرمست: قطره جوهر. مرکز: جاش هالت
“به اندازه کافی جالب توجه است، چون من این روزها اخبار را خواندم، ما با دقت به همه کاربران توییتر نگاه کردیم – حدس میزنم کاربران نامیده میشوند؟ – و ما در آن مرحله با کمک توییتر تخمین زدیم که بخش قابل توجهی – نه ایگر گفت: اکثریت – واقعی نبودند.
دیزنی در اواخر سال 2016 با توییتر در مورد تصاحب احتمالی مذاکرات عمیقی داشت. گزارشها ادعا میکردند که شرکتهای بزرگ دیگری نیز علاقه نشان دادهاند، اما گوگل، اپل و بهطور شگفتانگیز، دیزنی در نهایت اعلام کردند که برای توییتر مناقصه نمیکنند.
من عدد را به خاطر نمی آورم، اما ما ارزش را به شدت کاهش دادیم. اما این به اقتصاد ما تعلق داشت. در واقع، معامله ای که ما داشتیم بسیار ارزان بود.”

یکی دیگر از بخشهای جالب این گفتگو مربوط به حسابهای جعلی توییتر بود. ایلان ماسک میگوید که خرید توییتر را به دلیل ادعای این سایت که تنها 5 درصد از کاربران آن واقعی نیستند – و معتقد است که این رقم نزدیک به 20 درصد است – و اینکه توییتر ارقام واقعی را پنهان میکند، کنار گذاشته است. به نظر می رسد که رئیس سابق دیزنی در این مورد با ماسک توافق نسبی دارد.
چند سال بعد، باب ایگر، مدیر عامل سابق دیزنی، فاش کرد که این “بدی” در توییتر بود که شرکت را از تکمیل خرید منصرف کرد. او اخیراً در مورد آنچه در کنفرانس کد Vox Media اتفاق افتاد توضیح داد.
ایگر گفت که اگرچه دیزنی توییتر را بهعنوان یک پلتفرم توزیع بالقوه «فوقالعاده» میدید، اما تصمیم گرفته شد که سمیت شایع و «سخنان نفرتانگیز» این سایت برای این برند خانوادهمحور مشکل ساز باشد.