یک سیب زمینی داغ: تشخیص چهره در درجه اول نقش امنیتی را ایفا می کند، اما یک شرکت از آن در برابر یک دشمن قانونی استفاده کرده است. این حادثه میتواند برای حامیان حریم خصوصی که مدتهاست به دلیل نگرانی از نحوه استفاده سازمانها از این فناوری انتقاد کردهاند، سوخت فراهم کند.
هنگامی که کلی کانلون دخترش را در سفر میدانی دخترش به سالن موسیقی رادیو سیتی در شهر نیویورک در تعطیلات آخر هفته شکرگزاری همراهی کرد، امنیتی او را مجبور کرد در بیرون منتظر بماند تا دختر پیشاهنگی و سایر والدین نمایش تماشایی کریسمس را تماشا کنند. مالک رادیو سیتی تالار موسیقی MSG Entertainment از تشخیص چهره برای شناسایی کانلون به عنوان یکی از همکاران دیویس، ساپرستین و سولومون استفاده کرد – یک شرکت حقوقی در نیوجرسی که در حال مبارزه با یک پرونده آسیب شخصی علیه رستورانی است که مالک MSG است.
بسیاری از گروههای دیگر در سال جاری با مخالفتهای قانونی و سایرین در مورد تشخیص چهره مواجه شدهاند. در ماه فوریه، IRS برای جلب رضایت طرفداران حفظ حریم خصوصی، از تشخیص چهره عقب نشینی کرد. فیس بوک در ماه مه پرداخت به ساکنان ایلینویز را به دلیل شکایتی در سال 2015 مبنی بر اینکه شرکت اسکن صورت کاربران را بدون اجازه ذخیره کرده بود، آغاز کرد. تقریباً در همان زمان، دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا میلیونها دلار Clearview را جریمه کرد و به آن دستور داد تا پایگاه دادههای تشخیص چهره خود را پس از جمعآوری دادههای بیومتریک شهروندان بریتانیا بدون اطلاع رسانی مناسب، پاکسازی کند.