مردی در بریزبن به دلیل توزیع نرم افزارهای جاسوسی بین هزاران مجرم سایبری از سن 15 سالگی دستگیر شد.

شواهد تجزیه و تحلیل شده توسط مقامات نشان داد که بیشتر درآمد حاصل از ابزار هک برای خرید غذای آماده در طول بیش از 9 سال مشارکت Keen استفاده شده است. او در اوایل این ماه با شش اتهام مواجه شد و قرار است در ماه اوت در دادگاه حاضر شود. همچنین به نظر می رسد که مادر کین، 42 ساله، ممکن است از فعالیت های مجرمانه آگاه بوده و از آن سود برده باشد. او همچنین متهم به خرید و فروش و بهره مندی از فروش ابزار تهاجمی شد.

بر اساس گزارش های خبرگزاری فرانسه، از این ابزار برای جاسوسی از ده ها هزار قربانی در سطح جهان استفاده می شد و حداقل 200 نفر از خریداران این ابزار مستقیماً از استرالیا آمده بودند. تعداد زیادی از این مظنونان مستقر در استرالیا نیز کشف شد که در تماس‌های خشونت خانگی قبلی شرکت داشته‌اند، رابطه‌ای که تا حدودی روشن می‌کند که چه نوع مجرمانی از این ابزار شرور استفاده می‌کنند. تحقیقات در مورد سایر بازیگرانی که ممکن است از این ابزار استفاده کرده باشند همچنان ادامه دارد.

جیکوب وین جان کین، 24 ساله، به اتهام فروش یک ویروس تروجان به نام مانیتور قریب الوقوع به مجرمان سایبری، مرتکبین خشونت خانگی، و دیگران از 128 کشور مختلف دستگیر شد. این ابزار به کاربران این امکان را می داد تا قربانیان ناآگاه را هدف قرار دهند تا اطلاعات شخصی آنها را سرقت کنند، اطلاعات وارد شده در اسناد را ردیابی کنند و با استفاده از وب کم و میکروفون هدف از آنها جاسوسی کنند.

بخونید:  هدفون بی سیم جدید سنهایزر Momentum 4 عمر باتری 60 ساعته دارد

گفته می‌شود کین در سن ۱۵ سالگی، در حالی که در واحد اجاره‌ای مادرش زندگی می‌کرد، این ابزار را به قیمت ۳۵ دلار برای هر کاربر ایجاد کرده و شروع به توزیع آن کرد. درآمد حاصل از این ابزار در مجموع بین 300000 تا 400000 دلار بود تا اینکه سرانجام در سال 2019 تعطیل شد. این تعطیلی پس از اجرای چندین حکم جستجو توسط خبرگزاری فرانسه که سخت‌افزار و دارایی‌های حاوی شواهد حاکی از توسعه RAT را توقیف کردند، انجام شد. دستگیری اخیر کین بر اساس شواهد اضافی ارائه شده از سوی سازمان های اجرای قانون در سراسر جهان به خبرگزاری فرانسه صورت گرفت.

اعتبار تصویر: تاتون موسی



منبع

این دستگیری در پی یک عملیات تیز جهانی که در سال 2017 آغاز شد، انجام شد. این تلاش جهانی، با نام عملیات سفوس، پس از ارائه اطلاعات مشکوک پلیس فدرال استرالیا از FBI و شبکه های پالو آلتو آغاز شد.

چه اتفاقی افتاده؟ یک مرد استرالیایی به اتهام ایجاد و توزیع ابزار هک بین هزاران مجرم سایبری در سراسر جهان دستگیر شد. این هکر 24 ساله متهم به ایجاد و فروش یک تروجان دسترسی از راه دور است که برای سرقت اطلاعات شخصی و جاسوسی از اهداف نامشخص طراحی شده است. سازنده ویروس با فروش این ابزار بیش از 300000 دلار به دست آورد، که به نظر می رسد بیشتر آن از 15 سالگی برای اقلام تحویل و تحویل استفاده شده است.