برای بزرگنمایی کلیک کنید
یکی از بزرگترین مشکلات این است که هر دو غول فناوری به توسعه دهندگان اعتماد می کنند تا به طور دقیق آنچه برنامه هایشان را به اشتراک می گذارند گزارش دهند. صفحات اپ استور اپل این را با چاپ دقیق تایید می کنند، اما موزیلا متوجه شد که فروشگاه Play اندروید این کار را نمی کند. موزیلا توصیه می کند که هر دو باید سیستم های افتخار خود را به زبان ساده افشا کنند.
این هفته، موزیلا مطالعهای را منتشر کرد که در آن از گوگل به دلیل نقص در سیستم برچسب حریم خصوصی برنامه فروشگاه Play Android خود انتقاد کرد. توسعهدهنده فایرفاکس تفاوتهای زیادی بین آنچه توسعهدهندگان برنامه در Play Store میگویند و آنچه در خطمشی رازداری هر برنامه یا سرویس وجود دارد، پیدا کرد.
برنامه های بزرگ رسانه های اجتماعی نیز در تحلیل موزیلا ضعیف عمل کردند. فیسبوک، اسنپ چت و توییتر کمترین برچسبهای Play Store را داشتند، در حالی که YouTube، Google Chrome، Gmail، WhatsApp، Instagram، TikTok و Spotify کمی بهتر عمل کردند.
چرا مهم است: در چند سال گذشته، اپل و گوگل توسعه دهندگان برنامه را در پلتفرم های خود قرار داده اند که برگه های حریم خصوصی به سبک برچسب تغذیه را در صفحات فروشگاه قرار دهند. آنها قرار است به کاربران ایده خوبی درباره اطلاعاتی که برنامه ها جمع آوری و به اشتراک می گذارند ارائه دهند، اما موزیلا ادعا می کند که برخی از حفره ها را در خط مشی فروشگاه برنامه اندروید گوگل ایجاد کرده است.
بزرگترین متخلفان بازی هایی مانند Minecraft، Hitman Sniper، Grand Theft Auto: San Andreas، Need For Speed: Most Wanted، Monument Valley و غیره بودند.
موزیلا 40 مورد از محبوبترین برنامههای اندروید را بررسی کرد و 80 درصد از صفحات فروشگاه Play خود را در مقایسه با خطمشیهای رازداری خود مغایرتهایی پیدا کرد. برنامهها سطوح مختلفی از ناهماهنگی داشتند، اما 40 درصد (16 برنامه) ناهماهنگی شدید داشتند. 37.5 درصد دیگر (15 برنامه) اختلافات متوسطی داشتند و تنها 15 درصد (6 برنامه) تفاوت اندکی داشتند.