موزیلا در مطالعه جدید خود به شدت از برچسب های حریم خصوصی Play Store گوگل انتقاد کرد

برای بزرگنمایی کلیک کنید

یکی از بزرگترین مشکلات این است که هر دو غول فناوری به توسعه دهندگان اعتماد می کنند تا به طور دقیق آنچه برنامه هایشان را به اشتراک می گذارند گزارش دهند. صفحات اپ استور اپل این را با چاپ دقیق تایید می کنند، اما موزیلا متوجه شد که فروشگاه Play اندروید این کار را نمی کند. موزیلا توصیه می کند که هر دو باید سیستم های افتخار خود را به زبان ساده افشا کنند.

این هفته، موزیلا مطالعه‌ای را منتشر کرد که در آن از گوگل به دلیل نقص در سیستم برچسب حریم خصوصی برنامه فروشگاه Play Android خود انتقاد کرد. توسعه‌دهنده فایرفاکس تفاوت‌های زیادی بین آنچه توسعه‌دهندگان برنامه در Play Store می‌گویند و آنچه در خط‌مشی رازداری هر برنامه یا سرویس وجود دارد، پیدا کرد.

برنامه های بزرگ رسانه های اجتماعی نیز در تحلیل موزیلا ضعیف عمل کردند. فیسبوک، اسنپ چت و توییتر کمترین برچسب‌های Play Store را داشتند، در حالی که YouTube، Google Chrome، Gmail، WhatsApp، Instagram، TikTok و Spotify کمی بهتر عمل کردند.

چرا مهم است: در چند سال گذشته، اپل و گوگل توسعه دهندگان برنامه را در پلتفرم های خود قرار داده اند که برگه های حریم خصوصی به سبک برچسب تغذیه را در صفحات فروشگاه قرار دهند. آنها قرار است به کاربران ایده خوبی درباره اطلاعاتی که برنامه ها جمع آوری و به اشتراک می گذارند ارائه دهند، اما موزیلا ادعا می کند که برخی از حفره ها را در خط مشی فروشگاه برنامه اندروید گوگل ایجاد کرده است.

بخونید:  ماهی حیوان خانگی با استفاده از نینتندو سوییچ از مالک کارت اعتباری کلاهبرداری می کند

بزرگترین متخلفان بازی هایی مانند Minecraft، Hitman Sniper، Grand Theft Auto: San Andreas، Need For Speed: Most Wanted، Monument Valley و غیره بودند.

موزیلا 40 مورد از محبوب‌ترین برنامه‌های اندروید را بررسی کرد و 80 درصد از صفحات فروشگاه Play خود را در مقایسه با خط‌مشی‌های رازداری خود مغایرت‌هایی پیدا کرد. برنامه‌ها سطوح مختلفی از ناهماهنگی داشتند، اما 40 درصد (16 برنامه) ناهماهنگی شدید داشتند. 37.5 درصد دیگر (15 برنامه) اختلافات متوسطی داشتند و تنها 15 درصد (6 برنامه) تفاوت اندکی داشتند.



منبع

قرار است اطلاعات ایمنی داده در صفحات فروشگاه Google Play و جزئیات حریم خصوصی برنامه در صفحات فروشگاه App Apple به کاربران اطلاع دهد که یک برنامه چه اطلاعاتی را جمع آوری یا به اشتراک می گذارد. آنها می گویند که آیا یک برنامه اطلاعات تماس، موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، تاریخچه مرور، تاریخچه جستجو، اطلاعات مالی و غیره را جمع آوری و به اشتراک می گذارد یا خیر؟ اپل برنامه خود را در سال 2020 شروع کرد، در حالی که گوگل در سال 2022 از آن پیروی کرد.

برای مثال، صفحه Play Store TikTok می‌گوید که هیچ داده‌ای را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد، اما سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت می‌گوید که اطلاعات فنی و استفاده از آن را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارد. مقایسه صفحه Play Store توییتر با سیاست حفظ حریم خصوصی آن، ناهماهنگی مشابهی را نشان می دهد.

برای بزرگنمایی کلیک کنید

علاوه بر این، توسعه‌دهنده فایرفاکس تعاریف Google از «مجموعه» و «اشتراک‌گذاری» را بسیار محدود می‌داند که احتمالاً به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کاربران را فریب دهند. موزیلا همچنین از معافیت گوگل برای داده های ناشناس از الزامات برچسب خوشش نمی آید، زیرا شک دارد که آیا داده ها می توانند واقعاً ناشناس باشند یا خیر.

بخونید:  ارتش ایالات متحده و CDC کد طراحی شده توسط روسیه را به دلیل نگرانی های "امنیتی" از برنامه ها حذف می کنند

واشنگتن پست در سال 2021 برچسب‌های اپل را در برابر آنچه نرم‌افزار ضد نظارت گفته بود برنامه‌ها به اشتراک می‌گذارند، بررسی کرد. نتایج نشان داد که بسیاری از برنامه‌های iOS بیش از آنچه که جزئیات حریم خصوصی برنامه‌شان فاش شده است به اشتراک گذاشته‌اند. موزیلا مطالعه خود را با گزارش پست مقایسه می کند.