مونتانا TikTok را برای همه ساکنان این ایالت ممنوع کرده است

برای محافظت از داده‌های شخصی و خصوصی مونتانی‌ها از حزب کمونیست چین، TikTok را در مونتانا ممنوع کرده‌ام.

– فرماندار گرگ جیانفورته (@GovGianforte) 17 مه 2023

فرماندار گفت که این اقدام برای محافظت از اطلاعات شخصی و خصوصی مونتان ها در برابر حزب کمونیست چین است.





منبع

چه اتفاقی افتاده؟ صحبت های زیادی در مورد ممنوعیت TikTok در ایالات متحده وجود دارد، اما بیشترین اتفاقی که افتاده این است که این برنامه در دستگاه های کارکنان دولتی ممنوع شده است – تا کنون. ایالت مونتانا اولین ایالتی است که TikTok را برای همه ساکنانش ممنوع کرده است.

روابط ادعایی TikTok با دولت چین، که بارها آن را رد کرده است، منجر به ممنوعیت دولت فدرال و بیش از نیمی از ایالت های ایالات متحده از دستگاه های کارکنان دولتی شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا اقدامات مشابهی را در سال جاری انجام داد.

سال گذشته، کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، گفت TikTok می‌تواند بهترین ابزار جاسوسی چین باشد. وی افزود که مقامات پکن می توانند محتوا را دستکاری کرده و از آن برای عملیات نفوذ استفاده کنند.

سی ان ان می نویسد که این لایحه در مجلس نمایندگان مونتانا با 45 رای موافق در برابر 43 رای به تصویب رسید.

TikTok در بیانیه‌ای گفت: «فرماندار Gianforte لایحه‌ای را امضا کرده است که حقوق متمم اول مردم مونتانا را با ممنوعیت غیرقانونی TikTok، پلتفرمی که به صدها هزار نفر در سراسر ایالت قدرت می‌دهد، نقض می‌کند. ما می‌خواهیم به مردم مونتان اطمینان دهیم که آن‌ها می‌توانند از TikTok برای بیان خود، کسب درآمد و یافتن جامعه استفاده کنند، زیرا ما به کار برای دفاع از حقوق کاربران خود در داخل و خارج از مونتانا ادامه می‌دهیم.”

روز چهارشنبه، فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، لایحه‌ای را امضا کرد که فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل را از ارائه TikTok منع می‌کند. این قانون در ژانویه سال آینده اجرایی می‌شود و پس از آن هر «موجودی» از جمله TikTok که امکان دسترسی به پلتفرم یا دانلود برنامه را ارائه دهد، تا سقف 10000 دلار در روز جریمه می‌شود.

در ماه مارس، دولت بایدن به TikTok اولتیماتوم داد: مالک ByteDance مجبور بود شرکت را به فردی خارج از چین بفروشد یا در ایالات متحده ممنوع شود.

این جریمه ها برای کاربران اعمال نمی شود، بنابراین اگر TikTok از قبل روی دستگاه شما است، مجبور نخواهید بود آن را حذف کنید، و بارگذاری جانبی آن یا استفاده از VPN شما را جریمه نمی کند.

بخونید:  هزاران وب‌سایت برای تغییر مسیر کاربران در کلاهبرداری پمپاژ مشاهده Google Ads آلوده شدند