میانگین هزینه های نقض داده به بالاترین حد خود می رسد

آی‌بی‌ام مؤسسه پونمون را مأمور مطالعه 550 سازمان در 17 کشور و 17 صنعت بین مارس 2021 تا مارس 2022 برای جمع‌آوری داده‌ها برای گزارش کرد.

احتمالا تعداد کمی از سازمان‌ها تعجب خواهند کرد که 83 درصد از سازمان‌ها در طول عمر خود بیش از یک مورد نقض داده را تجربه کرده‌اند. این بدون شک تا حدی به دلیل این واقعیت است که 62 درصد از افراد مورد مطالعه احساس می کردند که به اندازه کافی کارکنان برای رفع نیازهای امنیتی خود ندارند.

در مورد بردارهای حمله، IBM اشاره کرد که 19 درصد از نقض ها ناشی از سرقت یا به خطر افتادن اعتبار است. کمپین‌های فیشینگ منجر به 16 درصد از حوادث و پرهزینه‌ترین کمپین‌ها شد و به طور متوسط ​​هزینه نقض 4.91 میلیون دلار را به همراه داشت. سرورهای ابری با پیکربندی نادرست باعث 15 درصد موارد نقض شده است.

اعتبار تصویر: Pixabay



منبع معیار جالب دیگر مربوط به باج افزار است. کسب‌وکارهایی که درخواست‌های باج پرداخت کرده‌اند، به‌طور متوسط ​​۶۱۰ هزار دلار کمتر از هزینه‌های نقض را در مقایسه با آن‌هایی که تصمیم به پرداخت نکردند گزارش کردند، اما این رقم شامل مبلغ باج پرداختی نمی‌شود. زمانی که میانگین باج 812,360 دلاری سال گذشته را فاکتور می‌کنیم، آونگ به سمت دیگری تغییر می‌کند و کسب‌وکارهایی که از درخواست‌های باج پیروی می‌کنند، در نهایت هزینه‌های نقض کلی بیشتری را پرداخت می‌کنند.

به طور خلاصه: میانگین هزینه نقض داده‌های سازمانی به بالاترین حد خود رسیده است و اغلب شرکت‌ها قیمت محصولات یا خدمات را پس از نقض برای جبران ضرر افزایش می‌دهند.

بخونید:  CrossOver for Mac 23.0.0 Download

IBM Security در گزارش سالانه Cost of a Data Breach گزارش خود اعلام کرد که میانگین جهانی هزینه نقض داده ها 4.35 میلیون دلار است. این افزایش 2.6 درصدی نسبت به 4.24 میلیون دلار در سال گذشته و 12.7 درصد افزایش نسبت به 3.86 میلیون دلار در گزارش 2020 است. بدتر از آن، 60 درصد از سازمان هایی که در این مطالعه شرکت کردند، گفتند که تصمیمات برای افزایش قیمت ها به طور مستقیم با نقض های امنیتی مرتبط است.

توجه داشته باشید که این فقط میانگین است. با نگاهی به موارد پرت، می بینیم که افرادی که در بخش مراقبت های بهداشتی فعالیت می کنند، برای دوازدهمین سال متوالی با میانگین رکورد 10.1 میلیون دلار در هر حادثه، پرهزینه ترین تخلفات را تجربه کردند.

در مورد فضای ابری، این مطالعه همچنین نشان داد که 45 درصد از رخنه ها در ابر رخ داده است. محیط‌های ابری هیبریدی کمترین میانگین هزینه نقض را با 3.8 میلیون دلار در مقایسه با سازمان‌هایی که از مدل‌های عمومی یا خصوصی استفاده می‌کنند به ترتیب با میانگین 5.02 و 4.24 میلیون دلار تجربه کردند.