ناسا هنگام آزمایش تلسکوپ جیمز وب را به سمت مشتری نشانه رفت. این چیزی است که آن را دید

این تصاویر از مشتری در ترکیب با تصاویر میدان عمیق منتشر شده در روز گذشته، درک کامل آنچه را وب می‌تواند مشاهده کند، از کم‌نورترین و دورترین کهکشان‌های قابل مشاهده گرفته تا سیارات در حیاط خلوت کیهانی خودمان را نشان می‌دهد که می‌توانید با چشم غیرمسلح از آن‌ها ببینید. برایان هولر، دانشمند مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور، گفت: حیاط خلوت واقعی شما.

تیم همچنین از توانایی وب در ردیابی اجسام متحرک خرسند بود. این میدان برای ردیابی اشیایی که به سرعت مریخ حرکت می‌کنند، طراحی شده است که حداکثر سرعت آن 30 میلی‌آرک ثانیه در ثانیه است. در آزمایش با سیارک‌های مختلف، تیم دریافت که وب می‌تواند داده‌های ارزشمندی را در مورد هدفی که با سرعت 67 میلی‌آرکثانیه در ثانیه حرکت می‌کند – بیش از دو برابر سریع‌تر از آنچه برای آن طراحی شده بود، به دست آورد.

به طور خلاصه: این یک هفته بزرگ برای ناسا و تلسکوپ فضایی جیمز وب بود زیرا این آژانس به طور عمومی اولین تصاویر تمام رنگی را از رصدخانه پیشگامانه به اشتراک گذاشت. اکنون، ناسا شروع به انتشار تصاویر و داده هایی کرده است که در طول دوره راه اندازی این محدوده گرفته شده است.

وب همچنین توانست برخی از حلقه های مشتری را با استفاده از فیلتر 3.23 میکرونی NIRCam شناسایی کند.

وب در ماه ژانویه به مدار برنامه ریزی شده خود رسید، اما مجبور شد یک دوره راه اندازی شش ماهه را طی کند تا مطمئن شود که همه ابزارهایش به درستی کار می کنند. در طول این دوره، وب اهداف «محلی» از جمله مشتری و چندین سیارک را برای آزمایش ابزارهای خود مورد استفاده قرار داد. این داده هایی است که ناسا اکنون منتشر می کند.

بخونید:  فناوری بیگانه یا پدیده طبیعی؟ مواد شهاب بین ستاره ای کشف شد

استفانی میلام، معاون دانشمند پروژه وب برای علوم سیاره‌ای مستقر در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت، مریلند، گفت: «همه چیز فوق‌العاده عمل کرد».



منبع

“تصاویر مشتری در فیلترهای باند باریک برای ارائه تصاویر زیبا از کل دیسک سیاره طراحی شده اند، اما اطلاعات اضافی در مورد اجرام بسیار کم نور (متیس، تب، حلقه اصلی، مه ها) در این تصاویر با تقریباً جان استنزبری، دانشمند رصدخانه و سرپرست راه اندازی NIRCam در مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی، گفت: نوردهی یک دقیقه‌ای کاملاً یک غافلگیری بسیار خوشایند بود.

تصویر بالا مشتری و قمر آن اروپا (سمت چپ) را نشان می دهد که از طریق ابزار NIRCam Webb با فیلتر 2.12 میکرونی آن دیده می شود. لکه قرمز بزرگ سیاره به وضوح قابل مشاهده است، همانطور که نوارهای مشخصی که غول گازی را احاطه کرده اند.