نایک روباتی برای تمیز کردن و تعمیر کفش های کتانی فرسوده ساخته است

سرهای کتانی فداکار و حتی مدگرایان معمولی احتمالاً از قبل دارایی ارزشمند خود را با صابون، آب و کمی روغن آرنج تمیز نگه می‌دارند، و نمی‌توانم تصور کنم که افراد زیادی از این فرصت استفاده می‌کنند و لگدهای خود را با تکه‌های زشت گچ می‌زنند. بچه ها ممکن است برای تئاتر به سمت آن گرایش پیدا کنند، اما آیا بزرگسالان این همه علاقه مند خواهند بود؟

Noah Murphy-Reinhertz، رهبر پایداری در Nike NXT، گفت که نگهداری از محصولات قدیمی کاملا شخصی است و مردم برای مراقبت از کفش های مورد علاقه خود تمام تلاش خود را می کنند. مورفی راینهرتز افزود: “تعمیر یک محصول راهی برای افزایش حافظه ما با یک محصول است.”

علاوه بر این، نگه داشتن مشتریان در شرایط فعلی به نوعی مغایر با مدل تجاری نایک در فروش محصولات جدید و جریان نگه داشتن پول است.



منبع

به طور خلاصه: نایک در حال آزمایش روباتی در فروشگاه اصلی خود در لندن است که برای تمیز کردن و تعمیر کفش های کتانی قدیمی طراحی شده است. BILL نام دارد که مخفف Bot Initiated Longevity Lab است. این سیستم از روباتیک پیشرفته، محصولات پاک کننده مبتنی بر آب و تکه های پلی استر بازیافت شده برای بازسازی ضربه های فرسوده استفاده می کند.

BILL تا ماه سپتامبر در Nike Town لندن در دسترس خواهد بود و استفاده از آن رایگان است. نایک گفت که مکمل خدمات موجود مانند Nike Refurbished و Nike Recycling and Donation است و امیدوار است این آزمایشی بینش های ارزشمندی را برای کمک به هدایت آینده خدمات پایدار در شرکت ارائه دهد.

بخونید:  رونق تراشه های هوش مصنوعی Nvidia را به ارتفاعات جدیدی سوق می دهد، لعنت بر گیمرها

پس از بارگذاری یک کفش در دستگاه، یک مدل سه بعدی ایجاد می کند تا نواحی رویه، دیواره های کناری و زیره را که نیاز به تمیز کردن دارند مشخص کند. مشتریان همچنین می توانند تکه هایی را برای پوشاندن قسمت های فرسوده در قسمت بالایی انتخاب کنند.

پس از تکمیل، یک کارمند فروشگاه نایک آسترها و توری های جدید ساخته شده از مواد بازیافتی را برای تکمیل بازسازی اضافه می کند. نایک گفت که این ربات حدود 45 دقیقه طول می کشد تا یک جفت نیروی هوایی 1 را پردازش کند.

در حال حاضر، این ربات فقط می تواند روی Air Force 1s، Air Jordan 1s، Space Hippie 01s و Nike Dunks کار کند.

آخرین نوآوری نایک، حداقل در این مرحله، چیزی بیش از یک ترفند پر زرق و برق است که برای جذب مشتریان به فروشگاه خود طراحی شده است.