نظرسنجی مایکروسافت نشان می‌دهد که Game Pass می‌تواند سطح جدیدی از تبلیغات را دریافت کند

کاهش حداقل هزینه ماهانه چند نفره آنلاین با اشتراک 3 یورویی Game Pass (حدود 3 دلار آمریکا) می تواند بخش بزرگتری از دارندگان ایکس باکس را متقاعد کند که این سرویس را امتحان کنند. تنها اشتراک چند نفره کنسولی که ارزان‌تر است، برنامه سالانه ۲۰ دلاری نینتندو برای سوییچ است.

اشتراک 3 یورویی نه تنها سایر خدمات بازی های آنلاین را کاهش می دهد، بلکه سایر اشتراک های کاتالوگ بازی را نیز کاهش می دهد. قیمت ماهانه 5 دلاری Apple Arcade و طرح 5 دلاری EA Play در حال حاضر ارزان ترین خدمات ارائه دهنده عناوین جدید منتشر شده را نشان می دهند.

Nintendo به طور کلی حتی در دسترس‌تر است، اما فقط به بازی‌های قدیمی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ دسترسی می‌دهد. علاوه بر این، هیچ یک از شرکت‌هایی که اشتراک‌های بازی را ارائه می‌کنند، هنوز سطوحی با پشتیبانی از تبلیغات را امتحان نکرده‌اند، بنابراین مشخص نیست که مشتریان چگونه پاسخ خواهند داد.

سطح جدید ادعا شده به کاربران اجازه می‌دهد بین بازی‌های دانلود شده در ایکس‌باکس یا رایانه شخصی، مشابه برنامه‌های Game Pass فعلی، یکی را انتخاب کنند. با این حال، سطح تبلیغات شامل بازی های ابری نمی شود و کاربران باید قبل از شروع عنوان، تبلیغات را تماشا کنند. همچنین دسترسی به بازی های شخص اول مایکروسافت را به مدت شش ماه پس از راه اندازی به تاخیر می اندازد و شامل EA Play یا تخفیف در خرید نمی شود.

نظرسنجی مایکروسافت طرح پشتیبانی از تبلیغات را با لایه اشتراک خانواده که مایکروسافت آزمایش آن را در کلمبیا و ایرلند در ماه اوت آغاز کرد، در تضاد قرار می‌دهد. این طرح – که در حال حاضر برای Xbox Insiders در دسترس است – به پنج حساب اجازه می دهد تا به ویژگی های Game Pass دسترسی داشته باشند. مایکروسافت قیمت نهایی اشتراک Family را به اشتراک گذاشته یا اشاره ای به عرضه جهانی آن نکرده است، اما نظرسنجی آن را 22 یورو در ماه ذکر کرده است.

بخونید:  سامسونگ برنامه های 1000 لایه V-NAND و GDDR7 را در کنفرانس سالانه فناوری به اشتراک می گذارد



منبع

یکی از کاربران ResetEra یک نظرسنجی اسپانیایی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد مایکروسافت در حال بررسی یک سطح ارزان‌تر و پشتیبانی از تبلیغات برای اشتراک‌های Game Pass است. علاوه بر دسترسی به کتابخانه Game Pass، طرح اولیه پیشنهادی شامل بازی های چند نفره آنلاین تنها با پرداخت 3 یورو در ماه می شود که آن را به یکی از ارزان ترین اشتراک های چند نفره آنلاین در بازار کنسول تبدیل می کند.

شایعه ساز: نظرسنجی چندان قابل انجام نیست، اما مایکروسافت Game Pass را هسته اصلی پلتفرم بازی خود می داند و تایید کرده است که در تلاش است این سرویس را با برنامه های جدید گسترش دهد. طرحی که این نظرسنجی توصیف می‌کند، به میزان قابل توجهی از ایکس‌باکس لایو گلد و پلی‌استیشن پلاس تضعیف می‌کند.

بازی چند نفره آنلاین برای عناوین غیر رایگان برای بازی در Xbox در حال حاضر 10 دلار در ماه با اشتراک Xbox Live Gold یا 15 دلار در ماه با اشتراک Game Pass Ultimate هزینه دارد. ارزان ترین طرح پلی استیشن پلاس نیز 10 دلار در ماه است.