نقشه راه کارت گرافیک دسکتاپ Intel Arc فاش شد، پردازنده‌های گرافیکی مشتاق Battlemage در سال 2024 وارد می‌شوند

سال آینده است که همه چیز می تواند جالب باشد. اینتل در نهایت با پردازنده های گرافیکی Battlemage خود بر اساس ریزمعماری Xe2-HPG وارد بازار کارت های گرافیک علاقه مند خواهد شد. پردازنده گرافیکی پیشرفته BMG-G10 که دارای TDP کمتر از 225 وات است در سه ماهه دوم سال 2024 وارد بازار می شود، در حالی که پردازنده گرافیکی BMG-G21 با TDP کمتر از 150 وات بعداً در همان سه ماهه وارد بازار می شود.

نقشه راه نشان می دهد که اینتل دو SKU 150 واتی را در سری Arc فعلی در این سه ماهه عرضه خواهد کرد: SKU4 (D23-P5) و SKU5 (D23-M3) که هر دو کارت های میان رده تری هستند که 6 گیگابایت حافظه 16 گیگابیت بر ثانیه ارائه می کنند.

به نظر می رسد که Battlemage دارای تعدادی ارتقاء از جمله ردیابی اشعه بهتر، بهبود در ریزمعماری، زیرسیستم حافظه و فشرده سازی نسل بعدی، فناوری جدید رندر یادگیری ماشینی، آخرین قابلیت های DeepLink و فناوری رندر مبتنی بر یادگیری ماشینی نسل بعدی خواهد بود. اینتل می‌نویسد که این کارت‌ها بخش‌های عملکرد و علاقه‌مندان به بازی‌های بازار را هدف قرار خواهند داد.

پس از Battlemage در سری کارت های اینتل که از نام های D&D الهام گرفته شده اند، Celestial و Druid خواهند بود. تام پترسن از اینتل سال گذشته گفت که بیشتر اعضای تیم ASIC روی Battlemage کار می‌کنند، بخش کوچکی روی Celestial و تعداد کمتری هنوز در Alchemist است.



منبع

اینتل و راجا کدوری، معمار ارشد و معاون ارشد بخش معماری، گرافیک و نرم افزار این شرکت، بارها گفته اند که Arc از بین نمی رود. طبق یک نقشه راه ظاهر شده از RedGamingTech، ما اکنون از برنامه‌های آینده اینتل برای کارت‌های دسکتاپ مجزا اطلاع داریم.

بخونید:  روسیه می‌خواهد بازی‌های پرطرفدار با «درج‌های پنهان» را که ذهن‌های جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ممنوع کند

آینده نگر: راه اندازی اینتل از کارت های گرافیک دسکتاپ جدید خود دقیقاً موفقیت چشمگیری نبود. Arc Alchemist با مشکلات زیادی و بررسی های متوسط ​​وارد شد که شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه شرکت ضررهای خود را کاهش می دهد و کل پروژه را رها می کند. اما چیپزیلا از جاه طلبی های GPU های خود برای تبدیل شدن به یک جایگزین واقعی برای کارت های Nvidia و AMD دست نمی کشد، و این ممکن است پس از ورود Battlemage در سال آینده اتفاق بیفتد.

نقشه راه همچنین شامل یک خانواده به روز شده از پردازنده های گرافیکی Arc Alchemist به نام Alchemist+ است. برنامه ریزی شده است (یا برنامه ریزی شده است) در سه ماهه سوم سال ارائه شود و ظاهراً مبتنی بر پردازنده گرافیکی ACM+ G21 برای کارت های سطح بالا با رتبه TDP 175-225 وات و ACM+ G20 برای ارائه بودجه با محدوده TDP بین 75-100W.