نویسندگان درخواست اعتبار و غرامت از شرکت‌های هوش مصنوعی دارند که بدون اجازه از کارشان استفاده می‌کنند

این نامه که توسط سازمان نویسندگان حرفه ای The Authors Guild منتشر شده است خطاب به روسای OpenAI، Alphabet، Meta، Stability AI، IBM و Microsoft است. این سازمان مدیران عامل را به دلیل “بی عدالتی ذاتی” در استفاده از آثار نویسندگان برای آموزش مدل های زبان بزرگ خود بدون رضایت، اعتبار یا جبران خسارت می خواند.

“شما میلیاردها دلار برای توسعه فناوری هوش مصنوعی هزینه می کنید. عادلانه است که به خاطر استفاده از نوشته هایمان به ما جبران کنید، بدون آن هوش مصنوعی پیش پا افتاده و بسیار محدود خواهد بود.”

همچنین ادعا شده است که بسیاری از متون کتابی که سیستم‌های هوش مصنوعی بر روی آن‌ها آموزش دیده‌اند، از وب‌سایت‌های دزدی دریایی بدنام آمده‌اند.

NPR می نویسد که یک گزارش دریافتی از انجمن نویسندگان نشان می دهد که درآمد نویسندگان بین سال های 2009 تا 2019 به میزان 42 درصد کاهش یافته است و متوسط ​​درآمد یک نویسنده تمام وقت در سال گذشته به 23000 دلار کاهش یافته است. با وجود هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Bard که بر فشار آنها افزوده است و برخی از شرکت‌ها در حال حاضر کارگران را با این سیستم‌ها جایگزین کرده‌اند، به راحتی می‌توان فهمید که خشم از کجا می‌آید.

مری راسنبرگر، مدیر عامل انجمن نویسندگان، گفت که هدف از این نامه متقاعد کردن شرکت‌های هوش مصنوعی برای توافق با نویسندگان بدون پیمودن مسیر گران‌قیمت و طولانی است. نه اینکه همه نویسندگان از پیگرد قانونی اجتناب کنند: سارا سیلورمن، پل ترمبلی و مونا عوض شاکیانی هستند که در دعاوی دسته جمعی علیه متا و/یا OpenAI برای آموزش برنامه های خود بر روی نسخه های غیرقانونی کارشان شکایت می کنند.

بخونید:  AMD: افزایش 30 برابری در راندمان محاسباتی خوب است، اما در مورد 100 برابر چطور؟

Reddit همچنین از زمانی که دسترسی رایگان به API های خود را برای متوقف کردن برداشت داده ها غیرفعال کرد، با مشکلات زیادی مواجه شده است. این حرکت منجر به تاریک شدن بیش از 8000 subreddit در اعتراض شد و برخی به NSFW تغییر یافتند.

در این نامه آمده است: “این فناوری‌ها زبان، داستان‌ها، سبک و ایده‌های ما را تقلید می‌کنند و دوباره می‌سازند. میلیون‌ها کتاب، مقاله، مقاله، و شعر دارای حق چاپ، “غذا” را برای سیستم‌های هوش مصنوعی فراهم می‌کنند، وعده‌های غذایی بی‌پایانی که هیچ صورت‌حسابی برای آنها وجود ندارد.” .



منبع

خراش دادن متن توسط شرکت های هوش مصنوعی در حال حاضر یک موضوع بحث برانگیز است. ایلان ماسک گفت توییتر تعداد توییت‌هایی را که حساب‌های کاربری می‌توانند در روز بخوانند، محدود کرده است تا گفته شود به «سطوح شدید» خراش دادن داده‌ها و «دستکاری سیستم» در این پلتفرم رسیدگی می‌کند. او همچنین تهدید کرد که از مایکروسافت که میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است، به دلیل استفاده غیرقانونی از داده های توییتر شکایت خواهد کرد.

OpenAI در بیانیه ای (از طریق وال استریت ژورنال) گفت که ChatGPT در مورد “محتوای دارای مجوز، محتوای در دسترس عموم و محتوای ایجاد شده توسط مربیان و کاربران هوش مصنوعی انسانی” آموزش دیده است و افزود که این شرکت به حقوق سازندگان و نویسندگان احترام می گذارد.

یک سیب زمینی داغ: بیش از 8000 نویسنده از جمله شخصیت‌هایی مانند جیمز پترسون، مارگارت اتوود و جاناتان فرانزن نامه‌ای سرگشاده امضا کرده‌اند و از رهبران شش شرکت برتر هوش مصنوعی خواسته‌اند بدون کسب رضایت و ارائه غرامت، از کار خود برای آموزش مدل‌ها استفاده نکنند.

بخونید:  Western Digital launches SSDs for the Steam Deck and ROG Ally

این فقط نویسندگانی نیستند که از کارهایشان برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می شود. گوگل اوایل این ماه سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرد تا به صراحت اعلام کند که این شرکت این حق را برای خود محفوظ می دارد که تقریباً هر چیزی را که مردم در وب به اشتراک می گذارند برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی خود جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند.