نیروی هوایی ایالات متحده مشتاق به کارگیری خلبان های هوش مصنوعی در جت های جنگنده پس از آزمایش موفقیت آمیز است

جدای از برنامه های نیروی هوایی برای گسترش سیستم های هوش مصنوعی به بقیه هواپیماهایش، آینده جت VISTA در حال آموزش است. همانطور که برای آموزش خلبانان در یک محیط مجازی استفاده می شد، این هواپیما اکنون به عنوان ابزاری برای دادن زمان پرواز و تجربه خلبانان انسانی در استفاده از سیستم های AACO و ACE عمل می کند. بنابراین به یک معنا، VISTA به ریشه های خود رسیده است.



منبع

در 1 دسامبر 2023، یک هوش مصنوعی پیشرفته برای اولین بار یک جت جنگنده نیروی هوایی را خلبانی کرد. این سیستم فقط هواپیما را بلند نکرد، پرواز کرد و فرود آورد. این کشور همچنین در تمرینات تاکتیکی پیشرفته و یک جنگ سگی شبیه سازی شده بر فراز پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا شرکت کرد.

به طور خلاصه: نیروی هوایی ایالات متحده در حال حاضر دارای برخی از پیشرفته ترین جت های جنگنده در این سیاره است. اکنون در حال پیاده‌سازی سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته در ناوگان خود است که نه تنها می‌توانند هواپیما را پرواز دهند، بلکه می‌توانند نبردهای کوتاه و دوربرد را نیز اجرا کنند. این سیستم ها قبلاً در اواخر سال گذشته با موفقیت آزمایش شده بودند.

بین 1 دسامبر و 16 دسامبر، VISTA 12 پرواز آزمایشی را انجام داد و بیش از 17 ساعت زمان پرواز را ثبت کرد. دارپا در مورد بیشتر آموزش‌های هوش مصنوعی کاملاً توضیح داده شد، اما اشاره کرد که این الگوریتم‌ها قبل از پیاده‌سازی در هواپیما برای آزمایش زنده، ساعت‌ها ماموریت‌های شبیه‌سازی شده داشتند.

یکی از نمونه های مفید بودن جت های کنترل شده توسط کامپیوتر زمانی است که خلبان ناتوان می شود. اگر هواپیما بیهوش شود یا کشته شود، تا زمانی که هواپیما هنوز فعال است، می تواند مانور دهد و تا فرود ایمن بجنگد. علاوه بر این، کابین خلبان ها را می توان با یک بخش دماغه سفارشی برای ماموریت هایی که لزوماً به خلبان انسانی نیاز ندارند، مانند پروازهای رنسانس جایگزین کرد.

بخونید:  Self-healing phone screens could be here by 2028

Skunk Works یک “الگوریتم پیروی از مدل” (MFA) و یک “سیستم کنترل مستقل شبیه سازی” (SACS) را ارائه کرد. جنرال داینامیکس یک “معماری سیستم های باز در سطح سازمان” (E-OSA) ایجاد کرد که اجزای مختلفی مانند رایانه ماموریت سازمانی نسخه 2 (EMC2 یا “Einstein Box”)، صفحه نمایش های تبلت SACS، Getac و امنیت قوی را به هم متصل می کرد. امکانات.

علیرغم آموزش مجازی گسترده، VISTA همچنان به یک خلبان در کابین عقب به عنوان پشتیبان و یک تکنسین در جلو برای رسیدگی به هرگونه نقصی که ممکن است رخ دهد نیاز دارد. مقامات جزییات پروازهای آزمایشی این جت را مشخص نکردند و فقط گفتند که با برآمدگی های جزئی موفقیت آمیز بوده است.

اثربخشی پروازهای آزمایشی باعث شده است که نیروی هوایی مشتاق نصب سیستم های AACO و ACE در تمام ناوگان خود در اسرع وقت باشد. وزارت دفاع می‌گوید که مجموعه‌های هوش مصنوعی برای جایگزینی خلبانان انسانی نیستند، بلکه برای تکمیل مهارت‌های آن‌ها هستند.

زندگی خود را به عنوان شبیه ساز پرواز نیروی هوایی در دهه 1980 آغاز کرد. این شبیه ساز آموزش خلبانی شاخه نظامی در اوایل دهه 1990 در درجه اول به دلیل تطبیق پذیری آن باقی ماند. معماری باز آن به تکنسین‌ها این امکان را می‌دهد تا آن را با قطعات و نرم‌افزاری تطبیق دهند تا عملکرد تقریباً هر هواپیما، از بمب‌افکن گرفته تا جنگنده فوق سبک را تقلید کنند. بعدها، نیروی هوایی سیستم های مختلفی را از پیمانکاران نظامی، از جمله Skunk Works و General Dynamics لاکهید مارتین پیاده سازی کرد.

کریستوفر کوتینگ، مدیر تحقیقات دانشکده خلبانی آزمایشی USAF، گفت: “ما در تلاش برای جایگزینی خلبانان نیستیم، ما سعی می کنیم آنها را تقویت کنیم، ابزاری اضافی به آنها بدهیم.” Cotting از کالواری سوار شده برای توضیح استفاده کرد. اسب و انسان باید با هم کار می کردند. اسب می تواند مسیر را به خوبی طی کند، بنابراین سوارکار نگران رفتن از نقطه A به B نیست.

جت جنگنده خودمختار F-16 اصلاح شده با کد VISTA X-62A است. بخشی از برنامه «اسکای‌بورگ» نیروی هوایی، نام رمز آن کوتاه شده برای هواپیمای آزمایشی شبیه‌سازی در حین پرواز متغیر است، اما همیشه یک هواپیمای پرواز با هوش مصنوعی نبود.

مهندسان E-OSA را طوری طراحی کردند که باز باشد و به راحتی قابل ارتقا باشد تا از پیشرفت های سریع هوش مصنوعی بهره مند شود. در سال 2022، VISTA دو مجموعه نرم‌افزاری پیشرفته هوش مصنوعی دریافت کرد: عملیات رزم هوایی خودمختار آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی (AACO) و تکامل نبرد هوایی دارپا (ACE). سیستم AACO نبردهای BVR تک دشمن (فراتر از برد بصری) را مدیریت می کند، در حالی که ACE مبارزات سگ نزدیک را مدیریت می کند.