هارد دیسک های HAMR سیگیت با ظرفیت 32 ترابایت و به دنبال آن 40 ترابایت عرضه خواهند شد.

آینده نگر: در حالی که بیشتر مصرف‌کنندگان به درایوهای حالت جامد سریع‌تر روی می‌آورند، برخی از تولیدکنندگان چند سال گذشته را صرف افزایش محدودیت‌های ظرفیت هارد دیسک کرده‌اند. بالا رفتن از مرز 30 ترابایت به فناوری جدیدی نیاز دارد که سیگیت فکر می کند اواخر امسال آماده خواهد شد.

هارد دیسک های IronWolf Pro که در حال حاضر در دسترس است به حداکثر ظرفیت 22 ترابایت می رسد، اما یک هارد دیسک 24 ترابایتی اواخر امسال عرضه می شود که آخرین درایو PMR سیگیت خواهد بود. یک مدل 28 ترابایتی با استفاده از Shingled Magnetic Recording وجود خواهد داشت، اما همه چیز فراتر از آن HAMR خواهد بود.

وسترن دیجیتال همچنین از HAMR برای فشار به 30 ترابایت و 40 ترابایت در جدول زمانی مشابه Seagate استفاده می کند، اما از پله هایی مانند OptiNAND برای رسیدن به آن استفاده می کند. در تماس‌های کنفرانس قبلی، سیگیت گفت که قصد دارد درایوهای HAMR 40 ترابایتی را در سال آینده یا در سال 2025 عرضه کند، با انواع 50 ترابایتی آن در سال 2026. نقشه‌های راه قبلی هدف رسیدن به 100 ترابایت را تا پایان دهه تعیین کرده بودند.



منبع

در یک کنفرانس تلفنی این هفته، سیگیت جزئیات جدیدی در مورد پیشرفت خود در ارائه هارد دیسک های بیش از 30 ترابایت به بازارهای سازمانی و مصرف کننده در اواخر امسال ارائه کرد. اولین درایو در دسترس عموم با استفاده از فناوری HAMR 32 ترابایت خواهد داشت و این شرکت قصد دارد به زودی این ظرفیت را به تدریج افزایش دهد.

بخونید:  لاینزگیت بیش از 30 بمب اف اف را از فیلم "سقوط" با استفاده از فناوری دیپ فیک حذف کرد

این روش باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد زیرا سیگیت می تواند درایوهای بزرگتر را بدون افزودن پلاتر ارائه دهد و افزایش اندازه فیزیکی آنها را محدود کند. عرضه محصولات HAMR با صفحات کمتر همچنین امکان درایوهای فشرده تری را فراهم می کند که همچنان حجم عظیمی از داده را در خود نگه می دارند. احتمالاً بزرگترین درایوها تقریباً فقط برای مشتریان مرکز داده ابری خواهند بود و سطوح پایین‌تر به مصرف‌کنندگان می‌رسد. این فناوری می تواند سود سیگیت را افزایش دهد و در عین حال مقداری پس انداز را به مشتریان منتقل کند.

ضبط مغناطیسی به کمک گرما (HAMR) به طور خلاصه قسمت‌هایی از هر بشقاب را گرم می‌کند تا تراکم داده‌های ذخیره‌شده را افزایش دهد و در عین حال پایداری حرارتی و مغناطیسی را حفظ کند. سیگیت به طور کامل در حال انتقال به فناوری جدید است در حالی که توسعه سنتی ضبط مغناطیسی عمودی یا معمولی (PRM/CMR) را با 2.4 ترابایت در هر بشقاب متوقف می‌کند.

درایوهای HAMR حداکثر اندازه شامل 10 بشقاب هستند که هر بشقاب در مدل 32 ترابایتی حاوی 3.2 ترابایت است. فناوری HAMR به سیگیت این امکان را می‌دهد که به طور پیوسته ظرفیت هر بشقاب را افزایش دهد، ابتدا به 3.6 ترابایت برای درایو 36 ترابایتی و سپس به 4 ترابایت برای درایو 40 ترابایتی. این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش پلاترهای 5 ترابایتی است که باید هارد دیسک های 50 ترابایتی را ممکن کند.