هانی پات Valve 40000 کلاهبردار Dota 2 را دستگیر کرد

Dota 2 در سال 2013 به عنوان دنباله مستقیم دفاع از باستان وارد شد. عرصه نبرد آنلاین چند نفره (MOBA) دو تیم 5 نفره از بازیکنان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا اولین نفری باشند که ساختار قدیمی حریف خود را نابود می‌کند.

Valve اضافه کرد که محرومیت‌های ناشی از آن “بسیار شایسته بود”.

Devs به سرعت مشکل را برطرف کرد و یک پچ منتشر کرد که یک تله نیز ایجاد کرد. این پچ شامل بخشی از داده ها در کلاینت بازی بود که هرگز در طول گیم پلی معمولی دیده نمی شد اما میتوانست با استفاده از اکسپلویت های شخص ثالث شناخته شده قابل دسترسی باشد. Valve می‌توانست تک تک حساب‌هایی را که از این ناحیه “مخفی” در کلاینت خوانده می‌شد علامت‌گذاری کند، که به عنوان اثبات تقلب آنها بود.

چه اتفاقی افتاده؟ Valve اخیراً چکش ممنوعیت بیش از 40000 حساب مظنون به تقلب در Dota 2 را حذف کرده است. به گفته توسعه‌دهنده و ناشر، حساب‌های مورد بحث از نرم‌افزار شخص ثالث برای کسب مزیت ناعادلانه نسبت به رقابت استفاده می‌کنند. Valve از کجا می دانست که گیمرها تقلب می کنند؟ ساده – آنها یک تله گذاشتند و آنها را تماشا کردند که طعمه را گرفتند.

با وجود اینکه Dota 2 نزدیک به یک دهه قدمت دارد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. این بازی با 538616 بازیکن فعلی رتبه دوم را در لیست پربازیگرهای استیم تا این لحظه به خود اختصاص داده است. این باعث می شود که آن را به خوبی از Apex Legends با 259,467 بازیکن فعلی در جایگاه سوم قرار دهد، اما بسیار کمتر از 947,689 نفری که بازی Counter-Strike: Global Offensive را بازی می کنند.

بخونید:  TP-Link Tapo smart bulb vulnerabilities could expose Wi-Fi passwords to attackers

مبارزه مداوم با توسعه دهندگان تقلب و بازیکنانی که از محصولات خود استفاده می کنند اغلب در پشت صحنه اتفاق می افتد، اما در این نمونه، Valve می خواست موضع خود را در این مورد در عموم برجسته کند – هر کسی که برنامه ای را اجرا می کند که می تواند داده های مشتری Dota را در حین بازی بخواند. می توانند حساب کاربری خود را برای همیشه مسدود کنند. این سیاست برای گیمرهای حرفه‌ای نیز اعمال می‌شود، که علاوه بر این، در صورت تقلب، از تمام رویدادهای رقابتی Valve محروم می‌شوند.

Valve اخیراً دریافته است که برخی از بازیکنان از نرم افزار شخص ثالثی استفاده می کنند که قادر به دسترسی به اطلاعات مورد استفاده داخلی توسط مشتری Dota است. این اطلاعات در طول گیم پلی معمولی قابل مشاهده نیست و به کاربر مزیتی ناعادلانه می دهد.

اعتبار تصویر: صفحه کلید توسط Rodnae Productions، Ban Hammer توسط Ralf Mathes



منبع