هواوی تحریم شده همچنان به ضرر خود ادامه می دهد، نه به این سرعت

در متن: بیش از سه سال از زمانی که دولت دونالد ترامپ، شرکت فناوری چینی هوآوی را در لیست سیاه صادرات قرار داد، می گذرد و این شرکت همچنان تاثیر آن را احساس می کند زیرا درآمد دوباره در نیمه اول سال 2022 کاهش یافت. یک خبر خوب برای هواوی این است که سرعت کاهش آن اندکی کاهش یافته است زیرا دامنه تجارت خود را گسترش می دهد.

«در حالی که تجارت دستگاه ما به شدت تحت تأثیر قرار گرفت، فناوری اطلاعات و ارتباطات ما [information and communications technology] کن هو، رئیس دوره‌ای هواوی در بیانیه‌ای گفت: کسب‌وکار زیرساختی رشد ثابتی را حفظ کرده است.

سهم هوآوی از بازار گوشی‌های هوشمند در چین و سایر نقاط جهان همچنان در حال کاهش است، اگرچه کسب‌وکار سازمانی آن که شامل رایانش ابری، نرم‌افزار و سایر خدمات است، رشد درآمدی را تجربه کرد و 28 درصد افزایش یافت.

هوآوی اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را در سه ماهه چهارم 2020 به ثبت رساند و مجبور شد بخش Honor خود را بفروشد تا این سازنده گوشی مقرون به صرفه بتواند از تحریم ها جلوگیری کند. این به زودی با بزرگترین کاهش درآمد شرکت تا کنون همراه شد.

هوآوی همچنین در حال گسترش در حوزه‌های دیگر است، از پوشیدنی‌های سنتی‌تر و خودروهای هوشمند گرفته تا صنایع کمتر آشنا، مانند استخراج زغال‌سنگ و پرورش خوک.

در اواسط ماه مه 2019، با افزایش تنش های جنگ تجاری ایالات متحده و چین، دونالد ترامپ وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد که عملاً شرکت های آمریکایی را از خرید و استفاده از تجهیزات مخابراتی از “دشمنان خارجی” منع کرد. پس از اعلام این دستور، وزارت بازرگانی فاش کرد که هواوی و 70 شرکت وابسته به فهرست نهادهای اداره صنعت و امنیت (BIS) اضافه شده اند.

بخونید:  به زودی باید نام کاربری Discord خود را تغییر دهید

ماست هد: کارلیس دامبرانس; تصویر مرکزی توسط یوانگنگ ژانگ



منبع

ناتوانی در دسترسی به فناوری ساخت آمریکا یا معامله با شرکت هایی که از ابزارها یا طرح های ایالات متحده استفاده می کنند، از جمله TSMC، ضربه بزرگی به شرکتی بود که زمانی بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان بود. حتی دیگر نمی‌تواند گوشی‌هایی را با اندروید یا مجموعه برنامه‌های از پیش نصب شده Google ارسال کند. به این ترتیب، بخش مصرف کننده این شرکت که گوشی های هوشمند را پوشش می دهد، شاهد کاهش 25 درصدی درآمد در سال بود.

طبق SCMP، هواوی درآمد 301.6 میلیارد یوان یا حدود 44.7 میلیارد دلار را برای نیمه اول سال 2022 گزارش کرده است که نشان دهنده کاهش 5.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این یک بهبود نسبت به نتایج سه ماهه اول است که شاهد کاهش 13.9 درصدی درآمد در سال بود. حاشیه سود آن به 5 درصد کاهش یافت و تقریباً به نصف در مقایسه با نیمه اول 2021 کاهش یافت. هوآوی گفت نتایج “مطابق با پیش بینی ها هستند.”