واتس اپ، برنامه فوق العاده؟ خرید مواد غذایی درون برنامه ای اکنون در هند در دسترس است

این خبر به آرزوهای واتس اپ برای تبدیل شدن به یک ابربرنامه در هند، پیروی از قدرت چینی وی چت اشاره می کند. وی چت که توسط بیش از 1.2 میلیارد کاربر استفاده می شود، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره در چین است. فهرست کاملی از ویژگی‌ها، از تجارت الکترونیک گرفته تا مدیریت حمل و نقل و ثروت را ارائه می‌دهد.

موسس و مدیر عامل متا، مارک زاکربرگ، مشارکت و ادغام JioMart را در یک پست فیس بوک اوایل امروز فاش کرد: “از راه اندازی همکاری خود با JioMart در هند هیجان زده هستم. این اولین تجربه خرید انتها به انتها ما در واتس اپ است.”

هند بزرگترین بازار واتس اپ با بیش از 400 میلیون کاربر است و اگر این سرویس خرید درون برنامه ای جدید موفقیت آمیز باشد، می توانیم شاهد ادغام های مشابه در کشورهای دیگر باشیم. واتس اپ بیزینس نیز شاهد افزایش قابل توجه کاربران بوده است. آیا واتس اپ می تواند به ابربرنامه فراگیر در دنیای غرب تبدیل شود؟ فقط زمان می تواند بگوید.



منبع

همکاری متا و جیومارت بیش از دو سال پیش آغاز شد، زمانی که متا (در آن زمان فیس بوک) 9.99 درصد از سهام Jio Platforms، یکی از شرکت های تابعه شرکت فناوری هند Reliance Industries را به دست آورد. متا و پلتفرم جیو با هدف تحول دیجیتال و ایجاد انقلابی در نحوه ارتباط کسب‌وکارها با مصرف‌کنندگان در هند، یک مشارکت استراتژیک ایجاد کردند. ادغام JioMart همچنین در چهل و پنجمین مجمع عمومی سالانه (AGM) Reliance Industries در اوایل این هفته اعلام شد.

بخونید:  Nvidia GeForce RTX 4080 Review
چه اتفاقی افتاده؟ متا از راه اندازی اولین تجربه خرید نهایی در واتس اپ خبر داد و بار دیگر بر آرزوهای ابر برنامه خود برای پلتفرم پیام رسان تاکید کرد. واتس‌اپ در حال افزودن خرید درون‌برنامه‌ای در هند است، جایی که کاربران می‌توانند مستقیماً از طریق چت خرید آنلاین مواد غذایی را انجام دهند.

با گپ زدن با یک حساب تجاری JioMart در واتس اپ، کاربران می توانند شروع به خرید کرده و کاتالوگ JioMart را مرور کنند، مواردی را به سبد خرید خود اضافه کنند و پرداخت ها را انجام دهند – همه در واتس اپ. زاکربرگ معتقد است که این نوع تعامل مبتنی بر چت، محرک رشد در آینده خواهد بود. او گفت که «پیام‌های تجاری حوزه‌ای با شتاب واقعی است و تجربه‌های مبتنی بر چت مانند این، راهی برای برقراری ارتباط مردم و کسب‌وکارها در سال‌های آینده خواهد بود».

تجربه جدید خرید درون برنامه ای نتیجه همکاری متا و پلتفرم تجارت الکترونیک هند JioMart است. کاربران واتس اپ در هند اکنون می توانند از طریق چت واتس اپ به جیومارت دسترسی داشته باشند.