وصله نهایی ویندوز 7 و 8 در اینجا است و بوت امن را به ویندوز 7 اضافه می کند (نوعی)

مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 7 در سال 2015 و ویندوز 8 در سال 2018 پایان داد و پشتیبانی گسترده از ویندوز 7 تا سال 2020 ادامه داشت. با این حال، این شرکت یک گزینه گران قیمت ESU را برای ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی حیاتی برای بسیاری از سیستم‌هایی که در آن زمان هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کردند، حفظ کرد. . پشتیبانی گسترده ویندوز 7 ESU و ویندوز 8 در این هفته به پایان رسید. وصله‌های هر دو سیستم عامل برای کروم و مایکروسافت اج نیز متوقف خواهند شد.

⚠️ اما یک نکته وجود دارد…
1⃣ سیستم‌های کلاس 3 UEFI خالص به دلیل درایور اصلی VGA همچنان نیاز به راه‌حل دارند.
2⃣ این یک به روز رسانی ESU است.

آیا می‌دانستید که مایکروسافت به‌طور مخفیانه یک به‌روزرسانی جدید (KB5017361) ارائه کرده است که پشتیبانی از SECURE BOOT را برای ویندوز 7 اضافه می‌کند؟ 🤫

حدود 11 درصد از سیستم‌های ویندوز در سرتاسر جهان هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند، کمی کمتر از 16 درصدی که از آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت – ویندوز 11 استفاده می‌کنند. تا ژانویه 2025، آخرین گزینه باقی‌مانده برای کسانی که همچنان به‌روزرسانی‌های مهم ویندوز 7 را می‌خواهند، 0patch micropatching خواهد بود. این گروه همچنین پشتیبانی از Microsoft Edge را در ویندوز سرور 2008 و سرور 2012 در آن دوره ادامه خواهد داد.

این به روز رسانی همچنین مشکلات مربوط به ویژگی msds-SupportedEncryptionTypes و برنامه ها را با استفاده از درایور SQL Server Connectivity Microsoft Open Database (sqlsrv32.dll) برطرف می کند. با این حال، چند مسئله حل نشده شناخته شده را پشت سر می گذارد. این وصله ممکن است هشداری را نشان دهد که نشان دهنده عدم به روز رسانی در ویندوز 7 است و در ویندوز 8 ممکن است باعث شود عملیات پیوستن دامنه با شکست مواجه شود.





منبع چه اتفاقی افتاده؟ روز قضاوت برای ویندوز 7 و 8 بالاخره فرا رسید. در حالی که مدتی است می‌دانستیم که این اتفاق می‌افتد، مایکروسافت آخرین سورپرایز را برای کاربران ویندوز 7 داشت: هر کسی که هنوز به به‌روزرسانی‌های امنیتی حیاتی برای این سیستم‌عامل‌ها نیاز دارد، می‌تواند تا دو سال دیگر به 0patch تکیه کند.

منبع: https://t.co/BpDqiPsDUM pic.twitter.com/7yQpIh0hf7

– باب پونی (@TheBobPony) 9 ژانویه 2023

بخونید:  DeepMind co-founder predicts "third wave" of AI: machines talking to machines and people