وکلای ردیت به استودیوهای فیلم می‌گویند که از کاربران می‌خواهند نقاب خود را باز کنند

در ردیت Reddit آمده است: “یک رقیب RCN، Comcast، بیش از 30 برابر سهم بازار RCN را دارد.” “این زمینه برای درک اینکه شاکیان چقدر پوچ است که پیشنهاد کنند هر گونه ذکر یک ISP بی نام در بحث درباره Comcast “بسیار محتمل” در مورد RCN بحث می کند بسیار مهم است. یک بحث Reddit در مورد فورد، آنها به احتمال زیاد در مورد یک آلفارومئو صحبت می کنند.”

Reddit همچنین معتقد است که اطلاعاتی که شاکیان به دنبال آن هستند را می‌توان با سهولت و دقت بیشتری از متهم، RCN، در طول کشف دریافت کرد. وکلای این پلتفرم ادعا می کنند که دادگاه نباید موکل آنها را بر اساس “حدس های وحشیانه شاکیان در مورد کدام کاربران ردیت” مجبور به افشای نقاب مشتریان خود کند. ممکن مشتریان RCN یا ممکن در یک دهه گذشته درگیر نقض حق چاپ شده اند.”

روز سه‌شنبه، Reddit مدارک قانونی را به دادگاه ناحیه شمالی کالیفرنیا ارسال کرد و از افشای نقاب کاربران در پاسخ به درخواستی برای اجبار ارائه شده در هفته گذشته خودداری کرد. این مسابقه قانونی از دعوای حقوقی بین استودیوهای فیلم و Astound Broadband (RCN سابق) بر سر دزدی دریایی ناشی می شود.

تیم حقوقی Reddit همچنین تاکید کرد که ادعای شاکیان مبنی بر اینکه این کاربران “به احتمال زیاد” به RCN اشاره کرده اند، حدس و گمان است و دادگاه باید این استدلال را رد کند.

زمینه: در سال 2021، بادیگارد پروداکشنز، میلنیوم مدیا و چندین استودیو فیلم دیگر شکایتی را در دادگاه فدرال نیوجرسی علیه RCN تنظیم کردند. این شکایت ادعا می کند که RCN آگاهانه به مشتریان خود اجازه دانلود غیرقانونی 34 فیلم دارای حق چاپ از جمله پسر جهنمی، Rambo V: Last Blood و غیره را داده است.

بخونید:  The UFC, NBA, and NFL ask the government for "instantaneous" DMCA takedowns of illegal streams

بنابراین هفته گذشته، شاکیان درخواستی برای اجبار به دادگاه فدرال کالیفرنیا ارائه کردند. روز سه‌شنبه، تیم حقوقی Reddit با تشکیل پرونده مخالفت پاسخ داد. Reddit در آن اشاره می‌کند که پست‌های کاربران مورد نظر «کاملاً بی‌ربط» با دعوای حقوقی است.

پس از بررسی حساب‌ها، ردیت اطلاعاتی را در مورد حداقل یک کاربر منتشر کرد، اما گفت که بقیه ربطی به شکایت ندارند. وکیل حقوقی آن ادعا کرد که این احضاریه به منزله یک “اکسپدیشن ماهیگیری” است و ردیت بدون شواهد محکمی مبنی بر ارتباط آنها با پرونده، حقوق متمم اول کاربران را نقض نخواهد کرد.

اعتبار تصویر: نیک یانگسون



منبع

در طول رد ردیت، تیم حقوقی به موارد متعددی از تقدم پرونده اشاره می‌کند که مانع قانونی است که استودیوها نتوانستند در استدلال خود رعایت کنند. دادگاه ها قبلاً تأیید کرده اند که اصلاحیه اول ناشناس بودن آنلاین را پوشش می دهد. آنها همچنین ثابت کرده‌اند که طرف‌های دعوی نمی‌توانند کاربرانی را که هیچ ارتباطی با دعوا ندارند، آشکار کنند، مگر اینکه «نیاز قانع‌کننده» بر حقوق متمم اول کاربر برتری داشته باشد، به استناد Rich v. Butowsky و Doe v. 2TheMart.com.

وکلای هر دو طرف قرار است در 23 مارس در دادگاه ناحیه شمالی کالیفرنیا در سانفرانسیسکو این درخواست را مطرح کنند.

یک سیب زمینی داغ: وکلایی که در مورد دزدی دریایی فیلم دعوی می کنند، خواستار هویت 9 کاربر Reddit شده اند که «ممکن است» در مورد دزدی دریایی در این پلتفرم بحث کرده باشند. Reddit برخی از اطلاعات را در مورد یک (یا دو) از کاربرانی که به نظر می‌رسید درگیر بحث «چگونگی» در مورد فیلم‌های bootlegging هستند، ارائه کرد. شاکیان می خواهند همه کاربران افشا شوند. Reddit می گوید: “نه. ما شما را در دادگاه می بینیم.”

استودیوها از Reddit احضار کردند تا «ثبت نام آدرس IP و گزارش‌ها از 1/1/2016 به حال، نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات ثبت حساب» را از 9 Redditor تحویل دهد. مبنای کلی آن برای خواستن اطلاعات این بود که معتقد بود این کاربران با فیلم‌های دزدی دریایی از طریق RCN درگیر هستند، زیرا آنها در بحث در مورد این موضوع شرکت کرده بودند.

“چهار نفر از هفت کاربر مورد بحث، بر اساس شواهد ارائه شده توسط شاکیان، به نظر نمی رسد که هرگز RCN را ذکر نکرده باشند. آنها صرفا به “ارائه دهنده من” یا “ISP ما” اشاره می کنند. و این ارجاعات همه در بحثی در مورد Comcast انجام شده است نه RCN. دو نفر از سه کاربر باقیمانده RCN را ذکر کردند اما در مورد موضوعاتی (مانند تجربه خدمات مشتری خود) بدون ارتباط با نقض حق چاپ یا ادعاهای شاکیان بحث می کردند. و کاربر نهایی به طور مبهم صحبت می کردند. RCN را احتمالاً در زمینه نقض حق چاپ یک بار نه سال پیش، بسیار فراتر از هر بازه زمانی قابل بحث مرتبط برای ادعاهای شاکیان، ذکر کرد.