ویدیوی Deepfake Joe Rogan که قرص های تستوسترون را تبلیغ می کند در TikTok پخش می شود

این ویدئو بسیاری از مردم را فریب داده تا باور کنند که واقعی است. اندرو دی. هوبرمن، مهمان واقعی برنامه روگان که در این کلیپ حضور دارد، باید تأیید می کرد که مکالمه بین او و روگان جعلی بوده است و آنها در مورد چیز بسیار متفاوتی صحبت می کنند.

کسانی که قبلا روگان را شنیده‌اند ممکن است متوجه شوند که صدای او در کلیپ کمی متفاوت به نظر می‌رسد، و بخش‌هایی وجود دارد که همگام‌سازی لب خاموش است، اما هنوز هم افراد زیادی را متقاعد می‌کند.

ویدیوهای Deepfake تنها با توسعه ابزارهای هوش مصنوعی مانند Vall-E مایکروسافت که می توانند صدای انسان را پس از شنیدن یک نمونه سه ثانیه ای تقلید کنند، واقعی تر می شوند. این ممکن است برای طرفداران فیلم خبر خوبی باشد، اما برای صداپیشه ها و کسانی که به راحتی توسط کلاهبرداری ها گرفتار می شوند، خبر بدی است.





منبع WTF؟! با پیشرفت توانایی هوش مصنوعی برای بازآفرینی نسخه‌های دیجیتالی افراد و شبیه‌سازی صدای آن‌ها، که با نام دیپ‌فیک شناخته می‌شود، نگرانی‌هایی در مورد استفاده از این فناوری برای مقاصد شوم، مانند قرار دادن کلمات در دهان سیاستمداران وجود دارد. با این حال، در حال حاضر از آن برای ساخت جو روگان جعلی استفاده می شود که قرص های آلت تناسلی را می فروشد.

بخونید:  Google says users should confirm its Bard AI chatbot's responses are correct

همانطور که فناوری پشت شبیه سازی صدا نیز بهبود می یابد، دیپ فیک ها قانع کننده تر می شوند. یکی از این ویدیوها که مردم را فریب می دهد در حال حاضر در TikTok پخش می شود. توسط Coffeezilla، محققی که بازی ویدیویی مبتنی بر رمزنگاری لوگان پل، CryptoZoo را افشا کرده است، برجسته شده است.