ویندوز 10 دیگر به روز رسانی ویژگی را دریافت نمی کند

Windows Poison خود را انتخاب کنید: آیا ارتقا ارزش آن را دارد؟



منبع

از زمان راه اندازی ویندوز 11، کاربران ویندوز 10 به روز رسانی های مختلف عناصر رابط کاربری مانند نوار وظیفه، اکسپلورر فایل و عملکرد اسکرین شات را از دست داده اند. با این حال، به روز رسانی های متعدد ویندوز 11 باعث مشکلات عملکرد و سایر اشکالاتی شده است که مایکروسافت مجبور به رفع آنها شده است. در ماه دسامبر، این شرکت مجبور شد به طور موقت عرضه ویندوز 11 22H2 خود را به دلیل مشکلات عملکرد بازی متوقف کند.

شرکت ردموندی فروش مجوزهای ویندوز 10 را در ژانویه متوقف کرد، بنابراین هر کسی که اکنون کلیدهای ویندوز جدید را بخرد، ویندوز 11 را دریافت می کند. در حال حاضر مجوزهای ویندوز 11 پرو را می توان با قیمت 39 دلار در فروش یافت که یک تخفیف قابل توجه است.

سیستم مورد نیاز تا حدودی گیج کننده به یک مشکل مهم برای ویندوز 11 در آستانه راه اندازی آن تبدیل شد. سیستم عامل برای پشتیبانی رسمی به TPM 2.0 نیاز دارد، که آن را به لیست کوچکی از جدیدترین نسل‌های CPU محدود می‌کند. علاوه بر این، قوانین مربوط به استفاده از ویندوز 11 در سیستم‌های پشتیبانی‌نشده ناسازگار بوده است.

مایکروسافت این هفته تایید کرد که نسخه فعلی ویندوز 10 با نام 22H2 – نسخه نهایی است. این شرکت هر کسی را که خواهان به‌روزرسانی ویژگی‌های جدید است تشویق می‌کند تا به ویندوز 11 منتقل شوند، ویندوزی که 18 ماه پس از انتشار سهم کمی از بازار ویندوز را در اختیار دارد.

بخونید:  محققان امنیتی آسیب‌پذیری‌های شدیدی را در بازکننده‌های درب گاراژ و سایر دستگاه‌های هوشمند پیدا کردند

خط پایین: ویندوز 10 از زمانی که مایکروسافت روی ویندوز 11 متمرکز شد، مدتی است که ویژگی های جدید قابل توجهی دریافت نکرده است، اما این شرکت اکنون تأیید کرده است که توسعه به روز رسانی های اصلی برای سیستم عامل قدیمی را متوقف کرده است. این تغییر علیرغم تلاش های ویندوز 11 برای پیشی گرفتن از نسل قبلی خود در پذیرش کاربران انجام می شود.

تعداد کاربران ویندوز 11 همچنان در حال افزایش است، اما به نظر می رسد اکثر کاربران هنوز ویندوز 10 را ترجیح می دهند یا انگیزه زیادی برای ادامه کار نمی بینند. آخرین آمار Statcounter و Steam نشان می‌دهد که ویندوز 10 روی تقریباً 3 از 4 لپ‌تاپ و سیستم‌های دسکتاپ اجرا می‌شود، در حالی که ویندوز 11 حدود 20 درصد پذیرش دارد.

اطلاعات اولیه در مورد ویندوز 12 اخیراً شروع به ظهور کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که می‌تواند به‌روزرسانی‌ها را با سرعت بیشتری نسبت به ویندوز 11 دریافت کند. همچنین می‌تواند از قالب ماژولارتر برای انعطاف‌پذیری بیشتر در انواع سخت‌افزار، از جمله سیستم‌های رده پایین‌تر استفاده کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند جزء برجسته تری از نسل بعدی ویندوز باشد.

علاوه بر این، مایکروسافت مجدداً تأیید کرد که به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه ویندوز 10 قرار است در 14 اکتبر 2025 به پایان برسد. هرکسی که پس از این تاریخ همچنان از ویندوز 10 استفاده می‌کند، احتمالاً باید وصله‌هایی را از گروه‌های شخص ثالث مانند 0patch دریافت کند.