ویندوز 12 مجهز به هوش مصنوعی در راه است، اما ویندوز 10 همچنان پادشاه است

انتظار می رود Meteor Lake تا پایان امسال یا در سال 2024 وارد شود و چندین فناوری جدید را به پلتفرم محاسباتی x86 بیاورد، از جمله فرآیند تولید جدید (اینتل 4)، طراحی مبتنی بر چیپلت و (طبق گفته leaf_hobby) 20 PCIe. خطوط Gen5. پردازنده‌های Core نسل چهاردهم اینتل همچنین باید نوعی شتاب سخت‌افزاری را برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی فراهم کنند، همانطور که پردازنده‌های موبایل Ryzen 7000 از AMD با موتور اختصاصی Windows Studio Effects انجام می‌دهند.

اطلاعات ارائه شده توسط Leaf_hobby در توییتی که اکنون لغو شده است، به طور خاص ویندوز 12 را به عنوان یک سیستم عامل رسمی پشتیبانی شده در پلتفرم Meteor Lake فهرست می‌کند و مایکروسافت اخیراً شروع به غر زدن در مورد قدرت تغییردهنده الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای موتور جستجوی Bing و ویندوز به عنوان یک سیستم عامل کرده است. کل

در همین حال، ویندوز 11 تنها 1 درصد رشد کرد (از 18.12 درصد به 19.13 درصد). ژانویه آخرین ماه پشتیبانی گسترده از ویندوز 7 و ویندوز 8.1 بود، بنابراین کاربران و مدیران سیستم اگر می‌خواستند به استفاده از سخت‌افزار قدیمی رایانه شخصی خود به روشی امن ادامه دهند، اساساً مجبور شدند مستقیماً به ویندوز 10 ارتقا دهند. هیچ مسیر مستقیمی برای ارتقاء به ویندوز 11 وجود ندارد، زیرا سیستم عامل جدید دارای الزامات سخت افزاری سخت تری است.





منبع

در حالی که منتظریم ببینیم مایکروسافت چگونه می خواهد چرخ را دوباره اختراع کند، آخرین نتایج بازار هنوز برای ویندوز 11 مثبت نیستند. جدیدترین سیستم عامل ردموند 20 ماه پیش برای تولید عرضه شد، اما طبق آمار Statcounter، هنوز هم از نظر سهم بازار از ویندوز 10 عقب تر است.

بخونید:  جشن پنجاهمین سالگرد آتاری به بازیکنان درس عملی در مورد تاریخچه بازی های ویدیویی می دهد

در متن: چند سال پیش، ویندوز 10 به اشتباه به عنوان “آخرین نسخه ویندوز” معرفی شد که وارد بازار شد. اکنون، تنها چند سال پس از معرفی ناچیز ویندوز 11، مایکروسافت ظاهراً در حال کار بر روی نسل بعدی سیستم عامل دسکتاپ خود است.

این سرویس تجزیه و تحلیل وب بیش از 1.5 میلیون سایت را در سراسر جهان ردیابی می کند و اطلاعات مربوط به مرورگر و سیستم عامل مورد استفاده بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند. در فوریه 2023، این سرویس گفت، سهم بازار ویندوز 10 از 68.86٪ به 73.31٪ افزایش یافت.

ردموند در حال حاضر برخی از این قابلیت‌های هوش مصنوعی را در ویندوز 11 با آخرین به‌روزرسانی ارائه کرده است، اما ویندوز 12 می‌تواند ویژگی‌های پیشرفته‌تری را نه فقط برای جستجو یا نوار وظیفه یکپارچه کند. به گفته یوسف مهدی، رئیس بازاریابی مصرف کننده در مایکروسافت، هوش مصنوعی نقش طبیعی تری را در تجربه کاربری ویندوز ایفا می کند. رئیس ویندوز Panos Panay همچنین گفت که هوش مصنوعی هر کاری را که مردم با رایانه شخصی ویندوز انجام می دهند را دوباره اختراع می کند.

مایکروسافت سخت در حال کار بر روی ویندوز 12 است و اینتل (و احتمالا AMD) در حال همکاری با شرکت ردموند برای ارائه سیستم عامل جدید با قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی است. هنوز هیچ تایید یا نظر رسمی در دسترس نیست، اما فاش کننده سخت افزار معروف است @leaf_hobby اخیراً جزئیات آشکاری در مورد پلت فرم آینده Meteor Lake ارائه کرده است.