پاسخ گوگل به AirDrop برای اندروید و ویندوز از نسخه بتا خارج می شود

یک گزینه کراس پلتفرم شخص ثالث که به خوبی مورد توجه قرار گرفته است AirDroid از Sand Studio است که برای Windows، macOS، Android و iOS در دسترس است. انتقال فایل از طریق WiFi، بلوتوث، 4G و 5G را فعال می کند. این برنامه همچنین شامل کنترل از راه دور، مدیریت اعلان‌ها و انعکاس صفحه با دستگاه‌های اندرویدی است.



منبع

برجسته ترین جایگزین برای Nearby Share برای کاربران ویندوز احتمالاً برنامه Phone Link مایکروسافت است که از قبل با سیستم های ویندوز 10 و 11 نصب شده است. این برنامه با iOS و Android سازگار است و به کاربران امکان می دهد پیام های تلفن همراه، اعلان ها، تماس ها و انتقال فایل ها را از رایانه شخصی مدیریت کنند.

Nearby Share از قبل در Android 6 یا بالاتر نصب شده است، اما پیوند دادن به سیستم‌های Windows نیاز به دانلود مشتری دسک‌تاپ و ورود به حساب Google دارد. با فعال بودن بلوتوث، وای فای و خدمات مکان، این نرم افزار می تواند عکس ها، فیلم ها، اسناد و پوشه ها را بین دستگاه ها در محدوده 16 فوتی منتقل کند.

گوگل گزارش می دهد که نسخه بتا با 1.7 میلیون نصب و بیش از 50 میلیون انتقال فایل بسیار موفق بود. عکس‌ها و فیلم‌ها رایج‌ترین فایل‌هایی بودند که جابه‌جا می‌شدند.

از ویندوز، کاربران می‌توانند با کشیدن و رها کردن یک فایل در کلاینت یا با کلیک راست و انتخاب «ارسال با اشتراک‌گذاری نزدیک»، انتقال را شروع کنند. آخرین به روز رسانی یک شمارنده اضافه می کند که زمان تخمینی انتقال را نشان می دهد و پیش نمایش فایل در حال انتقال را به گیرنده نشان می دهد.

بخونید:  موددرهای پشت درگاه عالی Half-Life 2 VR، اپیزود اول را در Q1 معرفی می‌کنند.

مانند AirDrop، Nearby Share امکان انتقال بین چند کاربر را فراهم می‌کند و تا زمانی که گیرنده اجازه ندهد، انتقال انجام نمی‌شود. علاوه بر این، کاربران کنترل کاملی بر روی افرادی که می‌توانند دستگاه‌هایشان را پیدا کنند، دارند.

چه اتفاقی افتاده؟ در ماه مارس، گوگل نسخه بتای ابزاری را منتشر کرد که به کاربران کمک می کند فایل ها را به صورت محلی بین دستگاه های اندروید و رایانه های شخصی ویندوزی انتقال دهند. پس از بازخوردهای فراوان و رفع اشکال‌ها، Nearby Share برای Windows اکنون با ویژگی‌های جدیدی که اطلاعات بیشتری در مورد فرآیند انتقال ارائه می‌کند، رسماً در دسترس است.

کاربران اندروید اکنون می توانند نسخه عمومی Nearby Share برای ویندوز را دانلود کنند که معادل گوگل با ویژگی AirDrop اپل است. راه‌اندازی کامل ابزار اشتراک‌گذاری محلی بی‌سیم شامل به‌روزرسانی است که ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند.

این برنامه به نسخه 64 بیتی ویندوز نیاز دارد اما از دستگاه های Arm پشتیبانی نمی کند. سیستم‌هایی مانند Dragonfly Pro HP به زودی با Nearby Share از پیش نصب شده عرضه می‌شوند و گوگل پیشنهاد داد که در حال انجام توافق‌های مشابه با سایر فروشندگان رایانه شخصی است.