پاناسونیک قصد دارد تا سال 2030 چگالی انرژی باتری را 20 درصد افزایش دهد

چرا مهم است: بهبود چگالی باتری به سازندگان خودروهای برقی اجازه می‌دهد تا برد خودروهای خود را در حین استفاده از بسته‌های باتری با اندازه یکسان افزایش دهند. آنها همچنین می‌توانند برخی از مدل‌ها (مانند خودروهای اسپورت) را سبک‌تر و جمع‌وجورتر بسازند، اگر حداکثر برد رانندگی در اولویت نباشد.

استفاده از سلول‌های باتری 4680 که هم پهن‌تر و هم بلندتر از سلول‌های 2170 امروزی هستند، به دلیل استفاده کارآمدتر از فضا، می‌تواند برد خودروهای الکتریکی را تا 16 درصد بهبود بخشد. آنها همچنین این مزیت را دارند که به طور قابل توجهی ارزان تر برای تولید هستند. طبق گزارش‌ها، پاناسونیک کارخانه جدیدی در کانزاس خواهد ساخت که 4680 باتری تسلا را تامین می‌کند و احتمالاً مدل Y اولین خودرویی است که با آنها عرضه می‌شود.



منبع

پاناسونیک تامین کننده اصلی تولیدکنندگان خودروهای برقی مانند تسلا است، به این معنی که این پیشرفت‌ها می‌تواند برد مدل S را برای مثال 75 مایل افزایش دهد. با این حال، راه‌های دیگری برای بهبود چگالی انرژی در بسته‌های باتری EV وجود دارد.

بر اساس گزارش جدیدی از رویترز، پاناسونیک در حال کار بر روی بهبود ترکیبات شیمیایی باتری است که می تواند تا دهه آینده چگالی انرژی را تا 20 درصد افزایش دهد. با توجه به اینکه بهترین باتری های موجود در بازار امروزی حدود 750 وات بر لیتر هستند، سلول های آینده این شرکت می توانند این رقم را به 900 وات ساعت در لیتر افزایش دهند.

طبق گزارش‌ها، پاناسونیک با استفاده از ترکیب جدیدی از افزودنی‌ها در الکترولیت باتری به این هدف دست خواهد یافت که به نوبه خود حداکثر ولتاژ هر سلول باتری را از 4.2 ولت به 4.4 ولت افزایش می‌دهد. روش دیگر جایگزینی بیشتر گرافیت در آندها با مواد مبتنی بر سیلیکون است، اگرچه این امر باتری ها را گران تر می کند. در نهایت، این شرکت قصد دارد از مواد تک کریستالی در کاتد استفاده کند تا اثرات میکروکراکینگ را کاهش دهد (ترک‌های کوچک به تدریج با چرخه‌های شارژ که منجر به کاهش عمر باتری می‌شوند، ایجاد می‌شوند).

بخونید:  ال جی از صفحه نمایشی با وضوح بالا با قابلیت کشش تا 20 درصد رونمایی کرد